Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




kopiere flere arkiv faktura samtidig

0
hej

kunne man evt få lavet det sådan så man kan kopiere flere arkivfakturaer samtidig evt ved at krydse flere af i arkiv og trykke på kopier valgte i stedet for kun at kunne kopiere en af gangen? :)
i Forslag » Andet af (170 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

Jeg vil lige starte med at høre hvor tit og i hvilke tilfælde du gør dette? Det er nemlig ikke noget vi har haft særlig stor forespørgsel på. Derfor vil jeg meget gerne være sat lidt mere ind i behovet og hvorfor dette giver mening.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
hej jesper

det gør jeg hver måned på alle vores kunder vi sender faktura til, så ville være rart at kunne klikke allesammen af og kopiere dem på engang over i ordre og herfra rette til hvis der er nogen ændringer.
det er lidt bøvlet at kopiere enkeltvis når man bliver ført over i ordre for hver enkelt der bliver kopieret og så skal man ind i arkiv igen for at finde næste kunde og kopiere igen osv osv osv..

så en funktion hvor man klikker flere af og trykker på kopiere flere til ordre ville være en kæmpe hjælp under fakturering sidst på måneden :)
Hej og tak for dit svar :)

For mig lyder det som om, at du hver måned sender de samme faktura til dine kunder i eller anden form for abonnementsløsning.
Hvis jeg har forstået dig rigtig, så tror jeg, at jeg har endnu bedre løsning til dig end at skulle kunne kopiere dem hver eneste gang.
Nemlig vores modul omkring abonnement. Det er modul lavet til at sende faste faktura til faste kunder i faste intervaller.
Du kan læse mere omkring det her:
http://wiki2.e-conomic.dk/tillaegsmoduler/abonnement

Hvis ikke dette fungerer for dig, så må meget gerne beskrive, hvad der gør, at dette ikke vil virke for dig :)
hej jesper

grunden til at abbonoment hver måned ikke vil fungere er at kunderne hver måned bliver faktureret et bestemt beløb men da vi laver løn og de bliver faktureret pr medarbejder der får løn vil der være forskel på antal fra gang til gang, så det er mere varenummeret mv der kopieres hvor vi så retter antal og hvis de skla faktureres noget ekstra osv?? så det ville stadig være en stor hjælp at kunne kopiere flere samtidig og så rette dem efterfølgende?
Hej igen :)

Jeg forstår din udfordring i forhold til, at det kan variere. Jeg må være ærlig at sige, at jeg vendte dette med vores udviklere og de afviste i første omgang forslaget. Det er var derfor jeg håbede dette ville hjælpe jer.
Jeg tror dog stadig, at abonnementsmodulet kan være en brugbar løsning for jer. Jeg vil forsøge at beskrive det herunder, ellers er jeg også åben for en snak over telefonen.

Lad os antage man kunne kopiere flere faktura på en gang.
Så tænker jeg, at jeres arbejdsflow vil se ud på således måde:
I skal huske hver måned at gå ind og fakturere. I skal huske, hvilke kunder og hvilke faktura i ønsker at kopiere. Her ser jeg en risiko for at glemme nogle eller tage nogle forkert. Det er ikke sikkert det er sket for jer, men risikoen er til stede.
De skal så kopieres. Som minimum skal datoen rettes medmindre i automatisk retter den ved afsendelse. Ud over det har i nok også andre ting der skal rettes. Det kunne være en ændring i løntimer. Når det er rettet, så kan de sendes afsted.

Mit bud på, hvordan i gør det med abonemment.
Der er noget opsætning i skal lave på abonnement, men dette er kun en gang i skal gøre det, så kører det derfra.
I har nu oprettet alt, så kunder, interval, vare osv. videre passer. (jeg er klar over varer kan variere, men det vender jeg tilbage til).

Arbejdsgangen bliver nu således. I går ind hver gang der skal sende faktura ud og vælger at køre abonnementet/abonnementerne. Nu er alle faktura dannet, men med den rigtige dato. Vi kan lidt løst sige, at de er kopieret. De vil nemlig lave dem præcis som sidste gang, bare med ny dato, så et eller andet sted er det en kopi af det i gjorde sidste måned.

Alle faktura vil nu ligge som igangværende faktura. I er sikre på i ikke glemmer nogle, da den tager dem alle. I slipper for at skulle sidde og finde de korrekte faktura. Systemet ved hvad den skal 'kopiere'.
I slipper altså for dette ekstra arbejde.

Nu kommer vi så til sagen med at rette en faktura. Det kommer vi ikke uden om, men det gjorde i heller ikke før.
Fordi de ligger som igangværende, så kan i gå ind og rette dem så alt passer. Præcis ligesom hvis i havde kopieret dem fra arkivet.

Nu kender jeg ikke jeres arbejdsgang til fulde, men personligt vil jeg vurdere, at dette ikke bare løser jeres udfordring, men rent faktisk er nemmere end at skulle kopiere alle faktura hver eneste gang.

Jeg håber det giver lidt mening, ellers er jeg meget åben for at tage en snak over telefonen. Du er selvfølgelig også meget velkommen til at stille uddybende spørgsmål her :)