Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Note på tekstlinier - Finansbogføring

+2
Jeg savner mulighed for at kunne tilføje eller rette en tekstlinie på allerede bogførte posteringer i finansbogholderiet.

Hvis ikke det er muligt at få lov til at rette direkte på den allerede bogførte tekstlinie (mangler måske oplysninger eller direkte forkert tekst anført) - ville det alternativt være ønskeligt, om der kunne tilføjes en noteadgang til linien, hvor supplerende eller manglende tekst kan fremgå/tilføjes.

Ovenstående skal kunne tilgås/tilføjes på kontonummerniveau fra de forskellige "underliggende lag", man klikker ind på
lukket
i Forslag » Andet af (260 points)
Hej igen Jan :)
Jeg har nu fået kigget på det.

Det er sådan, at vi i dag ikke har felt som er lovligt at bruge til dette. Min umiddelbare tanke var at bruge posteringstekstfeltet til at tilføje informationer, men jeg har fået at vide, at dette ikke er tilladt jf. lovgivning. Det gør sagen en smule mere komplekst, da vi så ikke kan nøjes med at give adgang til at skrive noget. Der skal laves et felt, som er bundet op på en postering.
Derfor er opgaven for stor til vi vil kigge på det på nuværende tidspunkt.

Jeg vil dog høre om du har indscanning? Det er nemlig muligt at lave en note på et vedhæftet bilag, hvilket du allerede kan gøre i dag. Bilaget er knyttet til posteringen, så de hænger sammen og noten derfor følger med.

Hvis ikke du har indscanning, så er jeg lidt nysgerrig på, hvad der gør, at du ikke har dette modul og du må derfor meget gerne uddybe dit valg :)

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Jan :)

Jeg kan godt forstå, hvad du gerne vil her. Det ville være smart at kunne gøre dette.

Jeg kan ikke på stående fod svare dig på, hvordan det vil fungere rent teknisk og derfor er jeg nødt til lige at vende den internt med vores udviklere. For nu vil jeg sætte dit forslag som overvejes. Jeg skal nok vende tilbage, når jeg ved mere.

Mange tak for dit forslag.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
valgt som bedste svar af
Hej Jesper.

Tak for dit svar.

Jo, nogle af mine klienter har indscanningsmodulet tilknyttet, og der anvender jeg også noten på vedhæftede bilag.

Det er dog ikke alle, der har behov for indscanningsmodulet, ligesom jeg i internal heller ikke bruger indscanning generelt på mine klienter.

Jeg forstår dog ikke helt, at lovgivningen skulle være imod at rette/tilføje teksten på en postering? Beløbet er jo uforandret.
Transaktionssporet er jo bevaret.

Det er jo muligt af rette/tilbageføre en postering, hvor det så er både beløb og tekst, der tilbageføres, hvorefter der så kan dannes en ny transaktion.

Venlig hilsen
Jan Michlenborg
Hej Jan :)

Jeg må indrømme jeg heller ikke troede det ville være et problem at rette i posteringsteksten. Jeg snakkede dog med en, som kender lovgivning og regler bedre end mig og det var den melding jeg fik. Derfor denne betragtning.

Uden at det skal lyde som det helt store salgstale, så vil jeg mene, at alle brugere kan få værdi af indscanning. Jeg er ikke fan af man presser folk moduler på, som de ikke har brug for, men lige præcis indscanning er et modul, der i min verden, passer til alle vores brugere.
Af ren nysgerrighed, kan jeg lokke dig til at uddybe, hvorfor de ikke har behov for at have indscanning tilknyttet? :)
Hej Jesper.

Det har lidt med tid at gøre og mængden af bilag, at scanningsmodulet bliver valgt fra.

MEN hvis e-conomic synes, det er så god en ide, hvorfor er så ikke bare lagt ind i det faste månedsabonnement som med bankafstemning, i stedet for at det skal tilkøbes som et ekstra modul.
Det må der jo være en årsag til?
Hej Jan :)

Det er helt fair i vælger det fra på baggrund af i ikke føler det skaber værdi nok.

I forhold til at lægge det ind i pakken, så synes jeg selv du svarer på det spørgsmål. Selvom vi synes det er et modul, der passer til alle, så vil vi ikke gå ind og tage den beslutning for vores brugere. Dem der ønsker det kan tilvælge det og dem der ikke gør kan så bare lade være.

Hele tanken er at skabe et produkt, hvor man til- og fravælge de funktioner man ønsker og derved lave et produkt, der opfylder behovet hos den enkelte.
Af samme årsag har vi et stærkt sammenarbejde med en massere integrationer og partnere, så man kan bygge videre på de ting, som man ønsker specifikt hos den enkelte virksomhed :)