Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Smart Inbox - Superkladde

0
Hej.

Vores bogholder bogføre i superkladden og smart inbox er ikke sat op til den. Det er et stort ønske, for uden det, er smart inbox ikke meget værd for os :-)

Mvh. Julia
i Forslag » Bogføring af (120 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Julia og tak for dit forslag.

Du har helt i, at Smart Inbox og superkladden ikke spiller sammen.

For at forstå helt, hvad der går galt, så vil jeg høre, hvilke ting i skal efterbehandle i superkladden?

Det er jo sådan, at de fleste posteringer bliver dannet i Smart Inbox, så de ikke 'behøver' at blive behandlet ydeligere. Jeg er helt på, at der kan være udfordringer med fx afdeling eller projekt, men det kunne være der er andre, eller ydeligere grunde til i ikke kan benytte kassekladden.

Jeg håber du er frisk på at uddybe denne del for mig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper.

Tak for dit svar. Jeg er bare undersåt i "bogføringshierarkiet", så måtte lige tjekke op med vores bogholder hvorfor hun bruger superkladden :-) Hun siger at vi har mange posteringer og flere afdelinger, så det er langt hurtigere at bruge superkladden.

Mvh. Julia
Hej Julia :)

Det er helt korrekt, at den del med afdelinger ikke er optimal i den opsætning, der findes i dag.

Jeg vil allerede sige nu, at bedre forbindelse mellem superkladden og smart inbox ikke er det, der ligger først for.

Vi har dog haft en del forespørgsler på at få afdeling direkte ind i smart inbox.
Jeg kan ikke love dig, at vi ender med at implementere dette, men hvis vi gør, vil det så løse jeres udfordringer i forhold til dette? Så er det min opfattelse, at i ligeså godt kan overføre til den almindelig kladde, da de allerede inden overførsel har de nødvendige oplysninger til bogføring :)
Hej Jesper.

Vores bogholder mener stadig at superkladden er hurtigere, men det vil da blive overvejet hvis afdeling kunne påføres i smart inbox. Kan dog ikke forstå hvorfor at den daglige kladde ikke kan gøres lige så god som superkladden, hvis denne er smartere?? Med den nye persondatalov er det nødvendigt for os, senest pr. 1/5 2018 at blive digital, sådan at de personfølsomme oplysninger ikke er let tilgængelige (står i ringbind pt.) Her kunne smart indbox jo være rigtig god, men det er det jo ikke, når superkladden ikke hænger sammen med den. Vi kan ikke være den eneste forretning der har denne udfordring, så syntes det burde blive prioriteret højt at få det til at virke, inden vi finder på andre måder at gemme på digitalt. Det tjener i jo heller ikke penge på :-)

Mvh. Julia
Hej Julia :)

Uden at det bliver alt for teknisk, så er den enkle forklaring, at kassekladde er bygget inde i kernen af e-conomic. Det samme er Smart Inbox. Superkladden er bygget sådan lidt ved siden og der er derfor ikke samme forbindelse til de to kladder.

Dermed ikke sagt, at det er umuligt at koble dem sammen. Alt kan mere eller mindre lade sig gøre. Jeg har dog snakket med vores udviklere omkring dette før og her afviste de i første omgang at koble de to sammen på den måde du ønsker.

Det er selvfølgelig ikke det svar du ønsker, men jeg vil hellere være ærlig, så du ikke sætter forhåbninger til noget, som i den nærmeste fremtid ikke vil blive udbedret.

Jeg er dog enig i, at du har en rigtig god pointe med at opbevare dine bilag digitalt i e-conomic. Derfor tænker jeg, at du kan uploade dine bogføringsbilag direkte inde i superkladden. Du kan nemlig godt få dine bilag derind. Det kommer bare ikke gennem Smart Inbox først.
Jeg ved ikke om du ved dette, men det kan man altså godt :)

Sig endelig til, hvis jeg skal forklare dette ydeligere.

I forhold til den oprindelige forespørgsel, så vil jeg afvise forslaget for nu, da vores udviklere ikke vil arbejde videre med denne del på nuværende tidspunkt.
Hej Jesper.

Ok, det er der jo ikke noget at gøre ved. Du må gerne forklare hvordan man tilknytter bilag direkte i superkladden :-)

Men ønsket om at afdeling bliver koblet på i smart inbox står stadig ved magt :-)

Mvh. Julia
Det med afdeling er noteret. Jeg kan ikke love noget, men det er helt sikkert relevant at kigge på det.

I forhold til superkladden, så det vigtigt, at kladden er sat op til det. Det gør du inde i din kladde under opsætning -> dokumenthåndtering og så sæt et flueben der.

Efterfølgende kan du bruge metoden med mail til at trække dem ind. Det er bare meget vigtigt i ikke åbner jeres inbox først, da de så vil blive trækket ind der.

Et alternativ er, at hive dem ind fra jeres computer. På den måde kan du med garanti sørge for, at de ender i superkladden uden chance for, at man får klikket på inboxen.

Herfra kan de lægges på linjerne direkte.
Det er dog uden om Smart Inbox, så de bilag i vælger at hive den vej skal også konteres mm.

Jeg håber det giver mening, ellers må du endelig sige til!