Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Håndtering kontantrabat til debitorer

0
Vil gerne kunne håndtere betalingsbetingelser med kontantrabat til debitorer - så det ikke er nødvendigt at lave en kreditnota efterfølgende.
i Forslag » Andet af (160 points)
lukket af 🔒

1 Svar

Hej Tina :)

Jeg er helt med på at dette er svært at håndtere i e-conomic som opsætningen er nu.

Derfor brugte jeg en del tid i sommers på at sætte mig i reglerne for dette. Der var en del ting at tage hensyn til. Jeg har beskrevet det på dette forslag. Det forslag er godt nok rettet mod kreditorer, men problemstillinger den samme som for debitorer.

Du må meget gerne hjælpe mig med, hvordan vi kommer rundt om dette. Jeg forventer selvfølgelig ikke, at du kan smide guldkorn afsted til mig. Jeg vil dog omvendt sige, hvis vi ikke finder en løsning på dette, så vil funktionen ikke komme, da vi ikke kan gå ud og lave ny funktionalitet, der ikke følger den lovgivning, der er på området.

Jeg vil lukke dette indlæg, da det omhandler samme sag. Du må derfor meget gerne skrive på det andet indlæg, så vi får det hele samlet et sted og får inddraget flest mulige brugere i processen :)


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej til alle.
Det er tidligere(måske flere år siden) diskuteret ret indgående i mine blogindlæg, men da e-conomic ikke kan læse indenad, er det håbløst at finde en nem og logisk løsning.
Jeg håber, at e-conomic kan finde mine tidligere indlæg. Om ikke andet, så for at konstatere, at det er et meget gammelt problem, som nemt kan løses.
Hej Erik :)

Jeg kan se du har været på det indlæg jeg henviser til og fremsat et spørgsmål. Jeg har fundet en reference til min begrundelse.

I forhold til tidligere indlæg du har lavet omkring dette, så har jeg fundet disse to:
http://forum.e-conomic.dk/3276/kontantrabat
http://forum.e-conomic.dk/5635/kontantrabat

Det ene indlæg indeholder en længere dialog, hvor konklusionen i sidste ende bliver, at funktionen bliver fjernet, da den ikke lever op til lovgivningen. Efter min opfattelse er stadig nødvendigt at fremsende en kreditnota, hvilket betyder, at vi stadig står overfor samme udfordringer som dengang.

Jeg kan ikke se, at der er et bud på, hvordan det nemt kan løses. Det kan være jeg har overset noget, eller det er et forkert indlæg, men det var dem jeg kunne finde.
Jeg føler derfor, at vi står i samme problemstilling i forhold til skats regler. Om det er sådan det fungerer i praksis ved du helt sikkert bedre end jeg, men jeg er nødt til at forholde mig til de regler, der er udstedt fra skats side.