Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Sortering på afdeling ved udskrivning af kontokort

0
Hej,

Jeg har en regnskabskunde som udlejer lejligheder i flere ejendomme i Østjylland.

Hver ejendom er oprettet som en debitor i kontoplanen.

Hvert lejemål er oprettet som afdeling under den givne debitorkonto.

Vi har derfor brug for at kunne udskrive kontokort på de forskellige debitorer, fordelt på afdeling, så man hurtigt kan få et overblik de enkelte lejemål.

 

Jeg har indtil videre overført til excel og fordelt på afdelinger derfra - det tager altså lang tid ;)

 

Håber, at i vil tage det op, som en mulig forbedring til systemet.

 

Mange hilsner

Sarah Hellegaard

Huset Venture Aarhus
i Forslag » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej Sarah :)

Dette er meget specifik arbejdsgang, som jeg ikke har hørt andre kunder bruge, når de skal dele deres egendomme og lejemål op.

Der er det sådan, at vi vurderer nye forslag ud fra en tankegang omkring, at vi vil ramme flest mulige kunder, når vi udbygger ny funktionalitet. Derfor vil jeg være ærlig at sige, at dette vil få en meget lav prioritet eller blive helt afvist, hvis jeg tager det med videre til vores udviklere.

Jeg vil dog høre, hvad du ønsker at se, når du hiver disse kontokort ud? Det kan være vi i fællesskab kan finde en måde, hvor du kan få de tal eller informationer du ønsker ud på en nemmere måde i e-conomic.

Jeg håber du er frisk på at følge op, så vi kan finde en god løsning :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Tusind tak for dit svar!

Det jeg ønsker at kunne skrive ud, er et kontokort, hvor jeg kan se hvad de enkelte lejemål skylder, med primo og ultimo saldo.

Jeg har 7 ejendomme og godt 80 lejemål...

Hvordan håndterer andre dette?

Jeg er meget åben overfor ideer der kan gøre det lettere.


Mange hilsner

Sarah Hellegaard

Huset Venture Aarhus
Hej Sarah :)
Hvis det handler om det skyldige beløb på dine lejemål, så ville jeg oprette hvert lejemål som kunde.
Så kan du styre de skyldige per kunde og holde med historikken per kunde. De kan gøre det vi et kundekontokort eller lignende. På denne måde vil også få det specificeret mere ud end per ejendom.

Jeg ville så oprette hver ejendom som afdeling.
Så vil du kunne trække samlede rapporter per ejendom mens du direkte på kunden kan se skyldige beløb og historik.

Et eksempel.
Du har en ejendom med 10 lejemål.
Du opretter en afdeling. 'Ejendom 1'.
Herefter opretter du 10 kunder, som er til hvert lejemål.
Hver gang du så bogfører et lejemål, som er på denne ejendom, så vælger du ejendom 1.

Det vil løse problemstillingen med primo og ultimo samt give dig mere fleksibilitet, efter min vurdering.

Giver det mening og er der andre ting du gerne vil se? :)