Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankkontdata fra Nordea…

0
Når vi med direkte import henter bankdata fra Nordea (som jo er en rigtig fed funktion i economic), så får vi kun data til og med forrige bankdag - altså vi er hele tiden en dag bag efter…

Efter at havde talt med support hos jer, så fik jeg at vide at det er Nordea der ikke lægger flere data til rådighed, men når jeg taler med Nordea så siger de at det er jer der kun læser ind til og med sidste bankdag.

Det er lidt øv at det virker som det gør – og jeg ville egentligt godt vide hvorfor det er som det er og om det er noget der vil blive ændret – det er nemlig temmelig irriterende…
i Spørgsmål » Andet af (3.4k points)

1 Svar

Hej Helge :)

I forhold til Nordea så er den sag lidt speciel sammenlignet med andre banker.

Nordea kører gennem det, der hedder konto-kik og det er løsning Nordea i efterhånden et godt stykke har sagt, at de på et tidspunkt ville lukke ned for denne. I hvert i forhold til det, der kører sammen med e-conomic.

Derfor har vi ikke så stort fokus på at lægge en masse ressourcer i noget der måske/måske ikke lukker.

Det betyder også, at vi ikke vil arbejde videre med at hente filerne ind hurtigere. Om det er os der ikke henter dem på det rigtige tidspunkt, eller om det er Nordea, der ligger filen for sent ud kan være lidt svært at vurdere. Det fungerer på den måde, at bankerne lægger en fil ud, som vi kan hente. Den henter vi hver morgen ca kl. 3. Om det ville hjælpe at vi hentede filen senere på dagen kommer an på om banken efterfølgende lægger en ny fil ud vi kan hente. Det bliver dog ikke en live opdatering, hvor man løbende kan følge med i sin bank og e-conomic. Den bliver opdateret en gang om dag og det er som sagt ca. kl. 3.

Jeg kan dog konstatere, at det ikke bliver ændret foreløbigt. Derfor vil svaret på dit spørgsmål være, at det ikke vil blive ændret.

Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers må du sige til :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)