forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Bankkonto i anden valuta

0
Hej,

Jeg har en bankkonto i USD, hvor jeg modtager betalinger i USD, og vil derfor gerne bogføre uden kursberegning - kan jeg det?
spurgt 6 Jan i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af ASKA (120 points)

1 Svar

Hej og tak for dit spørgsmål.

Det kan være det strækker sig lidt ud over, hvad vi kan hjælpe med herinde fra hos e-conomic, men for at være sikker, så vil jeg lige høre, hvad du mener med, at der skal bogføres uden kursberegning? Hvis du er frisk på at uddybe det, så vil jeg gøre mit bedste for at give dig et svar :)

Venlig hilsen/Best regards

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Har du en god ide til, hvordan vi kan gøre vores bankafstemning endnu bedre?
- Skriv din ide her
besvaret 8 Jan Bogføringshjælp af Jesper Mieritz (46,220 points)
Jeg har en Konto I usd, hvor jeg modtager og betaler I usd. Men I kassekladden I economic omregnes til dkk, men jeg vil egentlig gerne bare have det fastholder usd uden en omregningskurs.
Tak for svar. Det kan jeg godt svare på.
Det er nok ikke det svar du ønsker, men det vil altid blive omregnet til DKK. Du kan sagtens køre USD og en evt. fast valutakurs, hvis du gerne vil slippe for kursdifferencer, men i sidste, så er det regnskabets grundvaluta, der vil blive omregnet til.
løst× 5
Her får du det fulde overblik over alle forslag på forum. Klik på et tag for at se alle forslag i samme kategori - fx. "overvejes" eller "planlagt".

Selvom der er forslag, der ikke bliver implementeret i e-conomic, så fortvivl ikke - vi tager altid nye forslag op til vurdering, og det gælder også dit.

Hvad kan du i Bogføringshjælp

Her kan du stille spørgsmål, som er direkte relateret til din bogføring.

Er du på udkig efter en revisor eller bogholder, kan du finde hjælp i listen over revisorer og bogholdere.