Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Afdelingskoder i kvikkladde

0
Jeg undrer mig over det ikke er muligt at tilføje afdeling i kvikkladden?

Når jeg importerer løn fra f.eks danløn, mangler der at komme afdeling på, og for at få afdeling tilføjet er jeg nødsaget til at åbne hver postering for at tilføje afdeling??

Eller er der en indstilling jeg ikke kan finde?
i Spørgsmål » Andet af (250 points)

2 Svar

Hej og tak for dit spørgsmål :)

Det er ikke noget du gør forkert. Denne mulighed findes ikke i kvikkladden. Kvikkladden er rigtig god til hurtigt at taste posteringer ind, men det er ikke kladde vi har fokus på at udvikle mere på nuværende tidspunkt.

Det er altså en kladde der er i systemet, men den har en begrænset anvendelse og det er som sagt ikke på planen at gå ind og ændre i den.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Tak for svar.
Det er ærgeligt, så kan man åbenbart ikke taste hurtigt når man kører afdelinger. :)
Jeg syntes det er et stort minus at I ikke udvikler på jeres kvikkladde - det kunne være så fantastisk at få afdelingsfeltet med i den kladde, så bogføring netop med formåles kan ske hurtigere.

Når man sidder med 2-300 bilag i kvartalet der skal afdeling på, så er det ikke den nemme løsning at bogføre det i E-conomic, desværre:(

mvh Pia
Hej Pia,

Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt. Har du overvejet det vi kalder superkladden? Jeg vil lidt sammenligne den med kvikkladden. Der er bare flere funktioner :)
Ja, men syntes ikke om den. Den fungerer ikke for mig, så ikke en løsning - desværre.
Tænker ikke det er lavet om så man kan se kladdeposteringerne i banken mm inden man bogfører i Superkladden? Eller er det ændret?

Nej, det kan du desværre ikke. 

Det er selvfølgelig helt fair, hvis du ikke kan bruge den løsning. Jeg ville alligevel foreslå dig den mulighed smiley

og så mangler supporten lige at foreslå at du lægger lønkørslen ind i en selvstændig kassekladde istedet. Lige der skulle afdelingerne komme med. De gør i hvert fald når du bruger Bluegarden
Spørgsmål af (3.0k points)
Hej Jimmy
Bruger danløn og synes desværre ikke jeg kan se det virker når den kører i egen kassekladde.:)
Hej Jimmy og Jpoulsen :)

Først og fremmest tak til Jimmy for at byde ind med et glimrende forslag til, hvordan du kan gøre det endnu nemmere.

Jeg er i gang med at undersøge, hvorvidt det er muligt at angive dette i Danløn, så du slipper for angive det efterfølgende. Jeg skal nok vende tilbage, når jeg har fået svar fra Danløn :)
Hej igen :)

Så har jeg fået svar. Det er sådan, at Danløn i dag har lagt en funktion ud til at kunne gøre dette, så timingen kunne næsten ikke være bedre.

Jeg fik forklaret, hvordan du gør af en ansat hos Danløn, så den får du lige her:

Du finder punktet under Virksomhed / Afdelinger, og knytter medarbejder på ønsket afdeling under Medarbejder / Generelt.

Jeg håber det kan løse din udfordring. Hvis det driller, så må du meget gerne prøve at hive i Danløn, så kan det være de kan komme med en lidt mere uddybende forklaring, men det skulle altså være muligt nu :)
I forlængelse af ovenstående, står jeg nu med samme problem, da jeg lige er begyndt at indføre afdelingsnr..

Jeg kan fint overføre posteringer fra Danløn med afdelingsnr. Jeg skal efterfølgende rette i næsten alle de overførte poster, f.eks. dato, da jeg kører forudbetalt løn og posteringerne bliver overført med dispositionsdato for lønnen. Dette skal jeg så åbenbart ind og gøre på hver enkelt linje!

Det kunne være rart om man kunne ændre dette i kvikkladden. Ligeledes at man kan sætte afdeling på øvrige posteringer i kvikkladden.

Hej og tak for dit indspark, 

I forhold til den måde du gør det på, er det så alle posteringer, hvor datoen skal opdateres? Så kan du nemlig lave en særskilt kassekladde til det. 

Du kan angive fast afdeling på alle posteringer og så lave en masse opdatering af dato, tekst og bilagsnummer, hvis du ønsker det. Du kan se mere til det her. 

Hvis det slet ikke virker for dig, eller du har spørgsmål til det, så spørg endelig :)