Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Oversættelse af enhedstype ved oprettelse af ordre i andre sprog.

+1

Når man opretter og sender en leverandørordre (lagerstyring) med et layout på f.eks. engelsk, så oversættes alle informationer på ordren jo i henhold til skabelonens layout – og det er jo super fint.

Det eneste problem er at der under ”unit” stadig står eksempelvis stk. og ikke pcs. Hvordan kan jeg ændre det?

i Spørgsmål » Lager af (3.4k points)

1 Svar

Hej Helge :)

Det er et forslag jeg har fået før og jeg er meget enig. Det ville give rigtig god mening at ændre dette.

Jeg vil dog med det samme sige, at vores udviklere har afvist at lave dette. Løsningen vil være, at du opretter flere enheder i forskellige sprog. Man skal så vælge mellem dem, så jeg er klar over, at det langt fra er optimalt, men det er den bedste løsning jeg har til dig på nuværende tidspunkt.

Som sagt er jeg meget enig i, at dette ville rigtig god mening, og jeg vil løbende blive ved med at bringe dette ønske op, men som tingene er nu, så er det ikke noget du skal forvente lige rundt om hjørnet :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej Jesper, tak for svar…

Hvis nu, på et tidspunkt, når vi når rundt om et af de fjerntliggende hjørner - så måske man skulle lave en prædefineret liste med enhedstyper.
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er det nogle ret stramt definerede regler for hvilke enhedstyper der er gyldige ved EAN fakturering – og hvis man benytter nogen der ikke er en del af denne definition, så bliver fakturaen afvist.
I vores gamle system (summa) der havde man en prædefineret listen så man kun kunne vælge de gyldige enhedstyper – hvilket jo også gjorde det meget nemmere at indbygge oversættelser for disse.
Du tager slet ikke fejl. Der er en liste med definerede betegnelser man kan anvende. Jeg ved ikke om det har interesse, men listen kan findes her:
https://helpdesk.sproom.net/hc/da/articles/201259956-Enhedsbetegnelser

Jeg vil sige vi er et stykke fra at lave den denne prædefinerede liste, men det er helt sikkert værd at tage med i overvejelser omkring fremtidige forbedringer, så tak for det :)