Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Debitorlisten og inkassosager

+1

Kære E-conomic,

Vi har en del kunder, som vi desværre bliver nødt til at sende til inkasso. Dette gør, at når vi trækker en debitorsaldoliste, så fremgår alle disse faktura som forfaldne faktura, hvilket ikke er retvisende.

Kunne der ikke oprettes en funktion, så man kan sætte en kunde til status "inkasso" og derved fremgår den ikke af listen? Så i stedet for, at du kun har "aktive" og "spærrede", så havde du en fane til som hed "Inkasso"

Mvh.

Morten

i Forslag » Andet af (130 points)
For mig er det OK at de er på listen, bare jeg slipper for den på forsiden...
Vh HelleA

1 Svar

Hej Morten smiley

Jeg kan godt forstå behovet for at skille kunder ud, som i gerne vil have til inkasso for sig selv.

I forhold til debitorsaldolisten, så vil de fremgå som skyldige. Det vil de blive ved med at være, uanset om kunden er til inkasso eller ej. Det kan godt være i aldrig ser de penge igen, men indtil du aktiv tager en beslutning omkring, at dette ikke længere er skyldigt, så vil det fremgå.

Der er mange som afstemmer deres skyldige beløb på debitorsamlekontoen med debitorsaldolisten. Denne vil så ikke længere stemme, hvis man begyndte at sorterede spærrede kunder, eller 'inkasso kunder' fra i debitorsaldolisten.

Hvis disse fakturaer ikke længere er forfaldne fordi i ikke regner med at få pengene hjem, så ville det rigtige være at kreditere fakturaen, så vil de forsvinde fra debitorsamlekontoen og debitorsaldolisten.

Jeg håber jeg har forstået dig korrekt og mit svar giver mening, ellers må du endelig sige til.


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)