forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Manglende validering af fakturanummer

+1
Hej

Jeg har konstateret at Smart Inbox ikke validerer på om fakturanummeret allerede er bogført. Hvis man derefter overfører til automatisk betaling i banken, risikerer man at samme faktura bliver betalt dobbelt.

Hilsen Susan
spurgt 15 Dec, 2017 i Forslag » e-conomic generelt af SusanPradsgaard

2 Svar

Jeg tror ikke, at det skyldes Smart Inbox, men et generelt problem.

Jeg konstaterede forleden dag, at den samme fejl var der for ca. en måned siden. Og jeg bruger ikke Smart Inbox. Tilfældet ville, at jeg lige netop på den pågældende leverandør betaler efter kontoudtog, og ikke den enkelte faktura, på grund af mængden af fakturaer.
besvaret 15 Dec, 2017 Forslag af Erik Jensen
Hej Susan og Erik :)

Til Susan:

Det er helt korrekt, at vi ikke på nuværende tidspunkt går ind og validerer på om en leverandørfaktura har været bogført før i smart inbox.

Det er dog planen at kigge på dette og det er noget vores udviklere er i gang med at kigge på. Jeg vil derfor sætte forslaget som planlagt. Hvis alt går som det skal, så kan du allerede forvente dette i Q1 2018 :)

Til Erik:

Der er validering på leverandørfaktura. Vi går ind og kigger på fakturanummer og leverandør. Hvis dette har været brugt før, så kommer der en advarsel frem på skærmen, som gør dig opmærksom på, at du har bogført denne en gang før :)

Med venlig hilsen

Jesper Mieritz

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 29 Dec, 2017 Forslag af Jesper Mieritz
i gang× 4
løst× 92
besvaret× 143
Her får du det fulde overblik over alle forslag på forum. Klik på et tag for at se alle forslag i samme kategori - fx. "overvejes" eller "planlagt".

Selvom der er forslag, der ikke bliver implementeret i e-conomic, så fortvivl ikke - vi tager altid nye forslag op til vurdering, og det gælder også dit.