Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kunder - EAN fakt. - e-mail/kontaktperson

+1
Vi har nogle kunder, som vi fakturerer til via EAN. På disse kunder har vi også anført en emailadresse under oplysninger for at kunne sende kontoudtog til dem/generelt have deres emailadresse stående til generel henvendelse.

Vi har det problem, at såfremt en sælger ikke har fået anført en kontaktperson på en salgsfaktura til en EAN-kunde, så sender e-conomic (personen der fakturerer, men de sidder ikke og holder øje på alle kunder, om de skal have faktura pr. email eller via EAN) i stedet fakturaen til den anførte emailadresse på kunden. Vi ønsker i stedet, at e-conomic bremser fakturaprocessen advarer om, at der ikke kan faktureres via EAN uden at der er anført en kontaktperson. Såfremt vi blot sletter emailadressen i "faktura email" på kundeoplysningerne, så mangler den til at fremsende kontoudtog.

Hvordan løser vi dette problem?
i Spørgsmål » Andet af (690 points)

2 Svar

Jeg vil blot tilslutte mig ovenstående indlæg.

Jeg vil yderligere foreslå, at man på den enkelte kunde kan sætte hvordan de ønsker at modtage fakturaer (EAN, email eller hardcopy (eventuelt med email som default)). Hertil, at hvis en kunde står til at modtage pr. email, at så skal email feltet være obligatorisk.
Spørgsmål af (3.4k points)
Hej Pernille :)

Jeg ville meget gerne komme med en super løsning til at klare denne problemstilling, men det findes ikke. Det eneste i kan gøre er at bede jeres sælgere om at tjekke om de sender fakturaen korrekt. Jeg kan godt se, at det kan gå galt, hvis man bare trykker sig gennem flowet, men hvis de lige kigger til venstre inden de bogfører, så er problemet løst.

Jeg er klar over det ikke var det svar du ønskede, men det er altså den eneste løsning pt. :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)