Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Sammenlægge 2 debitorer

0
Hejsa,

Kan se vi er kommet til at oprette 2 debitorer to gange, og det er lidt træls at have postering på begge konti. Er der en funktion et sted, så man kan sammenlægge 2 debitorer til 1 ?

Jesper
i Spørgsmål » Andet af (200 points)

1 Svar

Hej Jesper og tak for spørgsmålet :)

Du kan desværre ikke flytte det fra en debitor til en anden, og derfor kan de ikke sammenlægges.

Alt afhængigt hvilke informationer, der skal flyttes med, så kan du dog gøre det på andre måder, så det ser rigtigt ud.

Hvis du vil have salgshistorik på vareniveau med, så er der kun en løsning og det er at kreditere alle faktura og oprette dem igen på den 'rigtige' debitorer.

Hvis det blot er beløbet for omsætning, der skal flyttes, så kan det gøre via posteringer i kassekladden.

Du kan lave en stor manuel kundefaktura og flytte hele omsætningen på en gang.

Efterfølgende skal du også lave en stor indbetaling med omvendt fortegn og så lave indbetalingen igen på den 'rigtige' debitorer. Alle bank posteringer vil i forhold til banken stadig ligge rigtigt, da den bare går ud og ind (debet/kredit).
Afslutningsvis spærrer du så den kunde, som ikke skal bruges længere og du har nu det hele på den rigtige debitor.
Jeg håber mine svar giver mening, ellers må du endelig spørge ind til mit svar.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)