Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Leverandør prisliste

0
Hej,

Mangler at kunne påføre en leverandørs prislistepris på en vare (et felt ligesom leverandørens varenummer påføres) som overføres til indkøbet når det oprettes. Det er utroligt tidskrævende at påføre leverandørens pris på hver eneste varelinje i købet, især når jeg har mange varelinier. Samtidig vil det kunne hjælpe med til at kontrollere om leverandøren fakturerer til den rigtige pris i stedet for at skulle kontrollere leverandør prisen efter en prisliste.

med venlig hilsen

Morten Bjerregaard, X-TREME
i Forslag » Lagerstyring af (160 points)
status opdateret af 🔒

3 Svar

Hej Morten :)

Det kan jeg forstår dig helt forkert, men typisk vil leverandørens pris være din kostpris, hvilket du kan taste ind på varen. Denne pris bliver taget med på din vareleverandørfaktura, hvis din gennemsnitlige kostpris passer.

Kan jeg få dig til at uddybe, hvorfor du ikke kan bruge feltet til kostpris på varen? :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej igen Morten og tak for snakken over telefonen :)

Jeg giver lige en opdatering omkring, hvad vi snakkede om, så andre brugere kan følge med.

Det vi snakkede om var, at gennemsnitlig kostpris og indkøbspris ikke altid er det samme. Specielt med udenlandske leverandører vil kursen gøre, at disse priser altid vil blive forskellige. Fragt fordelt ud på kostpris vil og være et eksempel på, hvor disse priser varierer.

Dette giver dig et problem i forhold til at lave en bestilling, da prisen her bliver taget ud fra den gennemsnitlige kostpris.

Forslaget går derfor på, at lave et ekstra felt på leverandøren, hvor man angiver en indkøbspris i en valuta, der stemmer overens med leverandørens valuta.

Dette felt skal så lægges ind på bestillingen. Der vil fortsat være en svigende kostpris afhængigt af kursen.

Jeg vil gerne tage dette forslag med videre og vende den med vores udviklere. Jeg sætter derfor forslaget som overvejes for nu.

Mange tak for dine inputs til vores program.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Morten :)

Jeg beklager jeg først vender tilbage nu. Der var en del snak omkring dette, men sammen med vores udviklere er vi nu kommet frem til, at dette ikke vil komme med i planerne for den nærmeste fremtid.

Der er ingen tvivl om, at du har ret i det du skriver, men vores liste med forbedringer på lige præcis på lager har forslag med større prioritering og der vil derfor blive kigget på disse først. Jeg vil dog ikke smide ideen ud. Jeg gemmer den i vores idebank, hvor alle forslag til fremtiden bliver gemt.

For nu vil jeg dog sætte forslaget som implementeres ikke, da jeg ikke har et bud på, hvornår dette bliver taget op igen.

Du skal have tak for at dele dine tanker med os herinde og efterfølgende følge op med en dialog over telefon.

Rigtig god dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Vil lige høre om i er kommet på andre tanker mht. til at implementere mit ønske, jeg bruger dagligt enormt meget tid på at rette hver eneste købslinie til, med den rigtige indkøbspris.

Mvh/Morten

Hej Morten,

Det korte og ærlige svar er nej. Sagen her har ikke været op siden, da vi har fokuseret på andre forbedringer. Jeg kan godt huske vores snak for efterhånden længe siden og der er ingen tvivl om, at der er en pointe i det. 
Jeg vil dog være ærlig omkring, at det lige nu ikke er noget, som du skal forvente en ændring på. 
Der vil jeg hellere være ærlig, så du ved, hvad du har at arbejde med.

Du må dog alligevel have en rigtig god weekend smiley