Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mere lager og smart inbox…

0
Når nu der ikke er nogen super smart måde at bruge smart inbox sammen med lagermodulet, så er der alligevel en lille ting der måske kunne laves.

Når man nu modtager fakturaer via mail/EAN, så lander både leverandør og vareleverandør fakturaer jo samme sted (i ubehandlede) – her kunne jeg så godt tænke mig at flytte alle vareleverandørfakturaer over i en kategori der f.eks. hed ”vareleverandørfakturaer” – og det kan jeg jo allerede godt. Problemet er bare, at jeg kun kan vælge at vedhæfte bilag fra ubehandlede når jeg så taster min vareleverandørfaktura.

Det ville således være smart om man, under oprettelse af en vareleverandørfaktura, kunne vælge også at vedhæfte bilag fra kategorier og ikke kun ubehandlede .
i Forslag » Andet af (3.4k points)
opdateret af

2 Svar

Hej Helge :)

Bare for at være helt sikker, så spørger jeg lige lidt ind her.

Når du siger, at du gerne vil vedhæfte fra kategorier, er det så efter du har trykket vedhæft fra ubehandlede, at billedet skal vises i kategorier frem for en samlet oversigt over ubehandlede bilag? :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Nej,  jeg har ikke vedhæftet fra ubehandlede..
Det jeg godt ville,  var at sortere fakturaer inden de bliver vedhæftet - altså,  jeg ville flytte indgåede vareleverandørfakturaer over i en kategori der f.eks. hedder "vareleverandør" - hvorefter jeg så vil vedhæftet dem herfra når Jeg opretter vareleverandørfakruraer.
Jeg tror vi snakker om samme sag. Kategorier er en del af ubehandlede. Du kan altså fx 5 kategorier under ubehandlede.
Når du så vedhæfter ubehandlede, så vil de ligge i en lang liste.
Som jeg forstår det, så skal denne liste i stedet kategoriseres efter kategorier, så de er nemmere at finde når du fx laver en vareleverandørfaktura. Er det korrekt? :)
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener... men "problemet" er, at hvis jeg flytter et indgående bilag fra ubehandlede over i en kategori, så kan jeg ikke længere få lov at vælge det når jeg ønsker at vedhæfte bilaget til en ny vareleverandørfaktura når jeg opretter fakturaen... den kigger øjensynligt kun i roden af ubehandlede og ikke i underkategorier.

Noget helt andet, når vi snakker vedhæftede bilag til vareleverandørfakturaer - kan det så virkelig passe, at man ikke efter man har bogført fakturaen, kan få lov til at vedhæfte et bilag (eller slette/ændre det) - det kan man jo med almindelig leverandørfakturaer, men ikke vareleverandørfakturaer...???
Hej Helge :)
Jeg er med på, hvad du mener nu. Tak for at forklare det ydeligere.
Det virker lidt besynderligt i min optik, så det vil jeg meget gerne gå videre med.

I forhold til at vedhæfte og fjerne vedhæftede bilag, så har du ret i man ikke kan fjerne dem. Den del skal jeg lige vende med vores udviklere, så skal jeg nok komme med et svar på det.
Du kan dog godt vedhæfte til bilaget ved at gøre det direkte fra din inbox. Der kan du vedhæfte til bogførte posteringer incl. dine varelevereandørfaktura.

Jeg vil sætte forslaget som overvejes :)
Hej Helge :)

Jeg har nu fået vendt dette forslag med vores udviklere.

Der er to dele af dit forslag som vi har snakket om. Den ene er, at skulle kunne fjerne vedhæftet PDF'er fra vareleverandørfaktura og den anden er, at kunne vedhæfte direkte fra en kategori.

Begge er gode forslag som giver mening.

Selvom det giver mening, så fik jeg mig en god snak med udviklere omkring, hvordan systemet behandler vedhæftede de PDF-visninger vi har i systemet.

Når du vedhæfter direkte til en PDF vi har dannet i e-conomic (faktura eller vareleverandørfaktura), så fungerer vores system på den måde, at vi merger disse to billeder sammen til et. Det er for sin vis helt fint, da de så ligger derinde. Problemet er så bare, når det skal fjernes igen. Vores system er ikke gearet til at skulle dele disse PDF'er op igen på en korrekt måde. Dermed ikke sagt, at det ikke kan lade sig gøre. Det ville i følge vores udviklere være en meget stor ændring, som vil tage mange ressourcer. Derfor blev den ide afvist på baggrund af, at opgaven er for stor til at passe ind vores nuværende planer. Det vil som udgangspunkt ikke blive taget op igen.

Den anden del med at kunne vedhæfte fra kategorier er lidt hen at samme vej. Det er også en stor opgave, men det er en opgave, som ikke nødvendigvis vil blive afvist på den lange bane. Der er lige nu nogle overvejelser omkring, hvordan hele dette flow skal bygges op. Her tænkes app'en til indscanning også ind for gøre brugen af kategorier mere optimal. Der er dog ikke en deadline for, at vi skal være klar med noget i forhold til vores plan, men mere en tanke/ide vi går og snakker om på nuværende tidspunkt. Det betyder altså, at dette ikke vil komme lige nu og her, men at vi som udgangspunkt vil kigge nærmere på dette i fremtiden.

Fordi ingen af forslagene er aktuelle på nuværende tidspunkt, så vil jeg sætte forslaget som implementeres ikke. Jeg kan sagtens forstå, hvor du gerne ville hen med dette forslag og jeg er enig. Jeg vil dog være ærlig omkring udsigterne og derfor får opslaget denne status.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)