Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Valuta på indkøb/bestillinger

0
Hej E-Conomic - det undrer mig at når man har en leverandør som er i EUR, at når man opretter en indkøbsordre, at E-Conomic så sætter valuta for indkøb til fx EUR men blot overfører nominel værdi af kostpris... Det betyder at man jo ofte opretter indkøbsordre til flere tusinde EUR men i virkeligheden var indkøbet blot på flere tusinde DKK. Problemet bliver så for alvor når man modtager / laver vareleverandørfakturaen, og glemmer at rette den nominelle værdi, så går der totalt kuk i det... Dvs. et request for at gøre systemet brugbart, ville være

1/ Indkøb/bestillinger udstedes enten i DKK fast med default udfyld af "kostpris" uanset leverandørs valuta

eller

2/ indkøb/bestillinger omregner "nominel værdi" for 'kostpris" til den valuta angivet på vareleverandøren...

Forstår i virkeligheden ikke hvordan det kan være så svært med løsning 2 som jo klart er at foretrække...

/Morten
i Forslag » Lagerstyring af (360 points)

1 Svar

Hej Morten :)

Jeg er helt med på, at der er udfordringer i forhold til at danne bestillinger i anden valuta end grundvalutaen. Det er kendt problemstilling herinde og vi har før snakket om den. Det er helt sikkert noget, som kunne være bedre. Som det er lige nu, så er forbedringer af lagermodulet blevet rykket. Det var ellers planen at kigge på denne udfordring. Ikke at du kan bruge det svar til så meget, men det status herinde lige nu.

Som sagt forstår jeg godt, hvorfor dette er problem og det er noget, som skal laves bedre. Prioriteringen af dette er som sagt blevet rykket og derfor vil jeg sætte dit forslag som implementeres ikke, da det højst sandsynligt ikke vil blive løst i 2018.

Du skal dog vide, at når vi kommer til at kigge på lagermodulet, så er dette et punkt vi har med.

Du skal have tak for dit forslag og rigtig glædelig jul :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)