Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kopifunktion

0
Vi bruger rigtig meget kopifunktionen i arkiv, hvor vi kan kopiere enten til Tilbud, Ordre eller Faktura.

Mangler lignende funktion under den åbne ordreoversigt. Der er det desværre kun muligt at kopier til en ny ordre. Ville ønske at man også kunne kopiere en åben ordre både til Tilbud og Faktura :O)

Venlig hilsen
Anita
i Forslag » Andet af (910 points)

1 Svar

Hej Anita :)

Jeg har en god nyhed til dig i forhold til din forespørgsel. Først og fremmest vil jeg sige, at det er et super godt forslag du kommer med her og derfor er noget vi er i gang med at kigge på. Hvis alt går som det skal, så kan du forvente en løsning allerede i år! :)

Der skal dog tages forbehold for, at der kan ske ting, som ændrer dette, men hvis alt kører som det skal, så er vi klar i inden 2018 med muligheden for at gøre dette.

Derfor vil jeg sætte dit forslag som 'i gang'. Når vi har funktionen implementeret, så skal jeg opdatere her på indlægget.

Mange tak for at bidrage her på vores forum. Du er altid velkommen til at komme med spørgsmål eller lignende, hvis der skulle være noget :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper
 
FEDT! det bliver vi glade for :O)

Venlig hilsen
Anita Gamskjær
Subcolor
Hej Anita :)

Funktion er nu rullet ud, så det er muligt at kopiere og vende sin faktura direkte fra åbne poster på sin kunde :)
Dejligt, men jeg har måske beskrevet mit forslag forkert. Jeg mener kopifunktion direkte inde på ordreoversigten (og tilbudsoversigten).

Inde i arkiv får man 3 muligheder når man vælger kopi af en arkiveret ordre "tilbud, ordre eller faktura".

Vi oplever tit at vi har et tilbud eller en ordre, som vi gerne vil have kopieret, men som det er i dag, kan man kun kopiere "tilbud til tilbud" og "ordre til ordre". Det vil være stort at kunne vælge de samme muligheder "tilbud, ordre eller faktura" både under tilbud og ordre.

Samtidig ville sådan en funktion blokere for at man ved et "uheld" trykker kopier, og vupti så har du en ordre mere uden at have foretaget dig andet. Vi har flere tilfælde hvor folk rundt i huset troede de trykkede rediger, men reelt har trykket kopier, og pludselig er der oprettet en ordre dobbelt, og mange gange opdager de det ikke selv. Hvis man blev stoppet og blev bedt om at vælge kopier til "tilbud, ordre eller faktura" (ligesom arkivet fungerer i dag), så ville man nå at kunne annullere en forkert kopi :)

Er generelt pjattet med jeres arkiv, funktionerne der er super gode både søgemæssigt og kopimæssigt.

Venlig hilsen
Anita Gamskjær
Sucolor
Hej igen Anita :)

Det er min fejl. Jeg har ikke læst dit forslag korrekt.
Jeg kan godt se ideen i det du mener. I forhold til at kunne give dig et svar, så er jeg nødt til lige at vende den internt, så vi kan tage en snak omkring dette.
Hvis du har tilbud/ordre, som du gerne vil have kopiret til faktura, så kan du altid kopiere den og trykke på 'konverter til faktura'. Det er kun to klik, der kræves for dette, så hvis vi skulle ændre på dette, så skulle det kun være for at sikre sig at man ikke trykker forkert.
Sig endelig til, hvis det ikke giver mening.

I forhold til at kunne kopiere inde åbne poster, så kan jeg godt se, at det var mig der læste dit opslag forkert. Det er dog sådan, at vi ikke vil gå ind og tilføre muligheden for at kopiere fra denne menu. Vi har haft en del efterspørgsel på at kunne kreditere, da folk går herind for at afstemme sine debitorer. Det er derfor vi har startet med denne mulighed. Selve kopier funktionen vil derfor fortsat være via arkiv.

Hilsen Jesper Mieritz :)
Jeg kan læse ud af dit svar, at du primær er koncentreret om at komme til faktura. Men det er ikke det vi har stort ønske om. Det er simpelthen at kunne operere i tilbud/ordre oversigterne. Lave et nyt tilbud ud fra en aktiv ordre. Så længe den ikke er i arkiv kan man ikke kopiere den til et nyt tilbud. Og ligeledes den anden vej at kunne kopiere et tilbud direkte til ordre (jeg ved godt at muligheden for at kopiere et tilbud først og derefter lave en ordre, men det giver et forkert billede af historikken, hvis kunden reelt ikke har fået et tilbud)

Det ville være en super fleksibel og åben system, hvis kopifunktionerne fra arkiv også blev kaldt frem når man laver kopi i tilbud og ordre listerne.

Så sent som igår sidder vores bogholder og brokker sig over at der ligger dobbelt oprettede ordrer fordi folk tror de går ind og trykker "rediger" på en ordre når de lige skal se den, men reelt rammer de "kopi" funktionen, og de ser ikke at de tager en kopi. Lukker det de har gang i, og går videre ... og så ligger der igen en kopi. Jeg kan ikke forstå at der ikke er andre der har det problem?

Jeg har informeret dem om at de kan markere af og vælge vis, men det tager normalt den hurtige løsning og trykker "rediger".

Problemet ville kunne løses ved at der ved aktivering af kopi blev adgang til at kunne vælge hvortil man ville kopiere "tilbud, ordre, faktura", fuldstændig som i arkivet. Jeg håber I tager det op til ændring.

Venlig hilsen
Anita Gamskjær
Subcolor
Du har ret, at jeg fokuserede på faktura, da jeg forstod det som det var der i gerne ville hen.
I forhold til tilbud og historik på kunden, så gemmer vi ikke et tilbud, hvis man opretter det og konverterer til ordre. Det tilbud kan ikke findes igen. Så længe der ikke bliver klikket på send, så vil dette ikke være et problem.

Når det er sagt, så kan jeg dog godt se problemet, hvis man går den anden vej og vil have et ordre til et tilbud. Derfor vil jeg gerne gå videre med din forespørgsel.
Jeg vil dog sige, at vi vil kigge på at lave dette ud fra en betragtning omkring, at det er smart at kunne gøre dette.
Problemstillingen i forhold til om folk klikker forkert er selvfølgelig problematisk, men normalt så er det ikke derfor vi ændrer på et arbejdsflow. Der vil jeg være lidt hård og sige, at det er folk eget ansvar de klikker på de rigtige knapper. Ikke desto mindre, så kan jeg godt forstå, at i kan klikke forkert og det er selvfølgelig rigtig frustrerende. Ingen tvivl om det.

Jeg vil tage dit forslag med videre og snakke med udviklere internt :)
Et lille tip herfra kunne være at trykke på 'send ordre' og så bare registrere den som sendt. Så kan du finde den i arkivet. Efterfølgende kan du sagtens ophæve denne status igen. Så kan du godt kopiere en ordre til et tilbud.

Hvis ordren allerede er sendt, så bliver det kun endnu nemmere.
Giver det mening?
Hej Jesper

Tak for tip, det var selvfølgelig en vej at komme udenom det på, det vil jeg videregive til mine kollegaer :O)

Men det ville være smart, rigtig smart at have de samme muligheder ved kopiering som i arkiv. Det vil give flexibilitet og en fornuftig sammenhæng i systemet.

Det er helt ok at du er hård. Jeg har til gengæld den mening at man skal lave systemer så det hjælper folk mest muligt. Også de folk der ikke kan finde ud af at trykke de korrekte steder ;O)

Jeg synes at I overvejende har et rigtig godt system, og det er kun finjusteringer og lidt mere flexibilitet der skal til for at det bliver helt perfekt .. til det brug vi har i hvert tilfælde! Men jeg ved også at en lille ting der er logisk for mig kan være et hyr og en større omgang at kode bagved.

Venlig hilsen
Anita Gamskjær
Subcolor
Hvis jeg må være hård, så må du også have din mening, det er helt fair ;)
Jeg vil også dig ret. Vi skal selvfølgelig lave et system, der passer bedst muligt til jer brugere. Derfor tager jeg som sagt også forslaget med videre til en snak internt.

Jeg er rigtig glad for du synes vi har et godt system. Du har helt ret i, at der kan laves finjusteringer af programmet. Vi kan altid blive bedre.

Jeg skal nok vende tilbage når jeg ved mere :)
Hej Anita :)

Jeg har nu vendt dette med vores udviklere. Der var egentlig enighed omkring, at dette ville være smart.
Det er dog ikke en funktion, som er ret efterspurgt og derfor vil vi afvise at lave det på nuværende tidspunkt.
Jeg vil dog ikke smide ideen ud, da det er et godt forslag, som bare rammer en for smal mængde af brugere.
Jeg vil gemme ideen i det jeg kalder vores idebank. For nu vil forslaget dog blive afvist :)
Hej Jesper
Tak for indsatsen, jeg krydser fingre for at det en dag er der :O)
Venlig hilsen
Anita Gamskjær