Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tilbageførsel af bilag

0
Hvis man vil tilbageføre et bilag fortæller supporten altid at det er alle poster som tilbageføres, men det er IKKE korrekt. Hvis et bilag f.eks. bliver periodiseret, så er det kun de posteringer for den dato, man lige står på når man tilbagefører bilaget.

Det er problemtisk at I fejloplyser, men jeg håber I får det korrigeret, så det er ALLE posteringer på det givne bilagsnr. som tilbageføres.

 

MVH
MM Administration & Bogføring

Marianne Mortensen
i Forslag » Andet af (860 points)

2 Svar

Hej Marianne :)

Det kan være jeg misforstår dig, men hvis du har lavet en periodisering over fx 12 måneder og du så per 31/12 vil tilbageføre dette, så skal man gå ind og tilbageføre alle periodiseringer i de pågældende måneder. Hvis du blot tilbagefører på en given dato, så vil alle måneder ikke fremstå korrekt, da beløbene ikke går ud og ind på samme tid. Ved årets afslutningen giver det total det samme, men i løbet af året er vil det altså give et skævt billede af de enkelte måneder.

Hvis jeg misforstår dig, så må du meget gerne rette mig, men det er sådan jeg læser din problemstilling :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Jeg bruger IKKE periodieringsmodulet, da det ikke er samme beløb der skal periodiseres hver måned. Når jeres flet hedder "tilbagefør bilag" så tror både jeres medarbejdere i supporten og jeg at HELE bilaget så tilbageføres. Det gør det IKKE. Det er kun de posteringer der har samme dato, som den dato man tilfældigvis står på når man trykker "tilbagefør bilag". Er bilaget bogført over flere datoer, så bliver det ikke ALLE posteringer som tilbagegøres og det er jo ikke korrekt.

 

MVH
MM Administration & Bogføring

Marianne Mortensen
Forslag af (860 points)
Hej igen Marianne :)

Jeg beklager jeg først vender tilbage nu. Til en anden gang må du meget gerne kommentere på mit svar i stedet for at svare dit eget indlæg. Jeg får nemlig ikke besked, hvis du blot trykker svar.

Når det er sagt, så lad os kigge på det.

I forhold til periodisering, så beklager jeg, hvis du ikke benytter dette. Nu bragte du det selv op som eksempel og derfor tog jeg udgangspunkt i det.

I forhold til at tilbageføre et bilag, der strækker sig over flere datoer, så har du helt ret i, at den tager per dato og tilbagefører den enkelte postering, eller flere posteringer, hvis de er på samme dato. Hvis du har fået andet at vide, så beklager jeg, at du er blevet vejledt forkert. Det er selvfølgelig ikke i orden.

Der er dog intet i programmet, som indikerer, at hele bilaget vil blive tilbageført. Der står ved tilbageførslen et bilagsnummer og så en dato, så man er helt sikker på, at det kun er denne dato. der bliver kigget på. Ydemere bliver der kun vist de linjer, som bliver tilbageført. Det vil sige de andre posteringer som ikke bliver tilbageført slet ikke kommer frem.

I selve kassekladden vil du endnu engang kunne se, hvad der bliver tilbageført. Jeg vil derfor sige, at det ret tydeligt bliver vist, hvad der bliver tilbageført og hvad der ikke gør.

Det er selvfølgelig helt fair, hvis du føler, at der er en nemmere og bedre måde at gøre det på. Jeg må bare omvendt sige, at dette aldrig er noget jeg har hørt om før og derfor må jeg antage, at langt størstedelen af vores brugere er tilfredse med den måde, der bliver tilbageført på. Derfor vil jeg ikke arbejde videre med dit forslag.

Du skal dog have tak for at følge op og endnu vil jeg gerne beklage, at du først får svar nu.

Rigtig god dag :)