forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Tilbageførsel af bilag

0
Hvis man vil tilbageføre et bilag fortæller supporten altid at det er alle poster som tilbageføres, men det er IKKE korrekt. Hvis et bilag f.eks. bliver periodiseret, så er det kun de posteringer for den dato, man lige står på når man tilbagefører bilaget.

Det er problemtisk at I fejloplyser, men jeg håber I får det korrigeret, så det er ALLE posteringer på det givne bilagsnr. som tilbageføres.

MVH
MM Administration & Bogføring

Marianne Mortensen
spurgt 22 Nov i Forslag » e-conomic generelt af 225243

2 Svar

Hej Marianne :)

Det kan være jeg misforstår dig, men hvis du har lavet en periodisering over fx 12 måneder og du så per 31/12 vil tilbageføre dette, så skal man gå ind og tilbageføre alle periodiseringer i de pågældende måneder. Hvis du blot tilbagefører på en given dato, så vil alle måneder ikke fremstå korrekt, da beløbene ikke går ud og ind på samme tid. Ved årets afslutningen giver det total det samme, men i løbet af året er vil det altså give et skævt billede af de enkelte måneder.

Hvis jeg misforstår dig, så må du meget gerne rette mig, men det er sådan jeg læser din problemstilling :)

Med venlig hilsen

Jesper Mieritz

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 5 Dec Forslag af Jesper Mieritz
Jeg bruger IKKE periodieringsmodulet, da det ikke er samme beløb der skal periodiseres hver måned. Når jeres flet hedder "tilbagefør bilag" så tror både jeres medarbejdere i supporten og jeg at HELE bilaget så tilbageføres. Det gør det IKKE. Det er kun de posteringer der har samme dato, som den dato man tilfældigvis står på når man trykker "tilbagefør bilag". Er bilaget bogført over flere datoer, så bliver det ikke ALLE posteringer som tilbagegøres og det er jo ikke korrekt.

MVH
MM Administration & Bogføring

Marianne Mortensen
besvaret 7 Dec Forslag af 225243
i gang× 4
løst× 89
besvaret× 122
Her får du det fulde overblik over alle forslag på forum. Klik på et tag for at se alle forslag i samme kategori - fx. "overvejes" eller "planlagt".

Selvom der er forslag, der ikke bliver implementeret i e-conomic, så fortvivl ikke - vi tager altid nye forslag op til vurdering, og det gælder også dit.