Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Decimaler på Rumfang

0
Kære E-conomic support.. Vi har rigtig meget brug for mere en 2 decimaler i Rumfangsfeltet på varer. Vi har både relativt store varer som lamper og en del små varer som glas i mindre kolli. Der er 2 decimaler ikke nok til at registrere volumen / rumfang. Derfor er det et must med 4 decimaler på Rumfang.

Venligst lasse Astorp
i Forslag » Lagerstyring af (130 points)
Kære E-conomic. Har i fået kigget på mit forslag?

2 Svar

Hej Lasse :)

Vi kigger skam på dit forslag!

Grunden til du ikke har fået svar er, at vi lader et forslag ligge i ca. to uger før vi svarer dem. Det gør for at andre brugere skal have en chance for at byde ind, så vi kan se, hvor mange brugere, der ønsker det samme, eller hvis andre brugere har tilføjelser til forslaget.

Jeg kan godt forstå din udfordring i forhold til decimaler på rumfang.

Det er sådan, at e-conomic er bygget til at håndtere to decimaler og det er på tværs af hele programmet. Vi har før snakket om at ændre dette, men fordi det er en så grundlæggende del af programmet, at vi kun arbejder med to decimaler. Det vil være meget krævende, hvis vi skulle have flere decimaler.
Jeg tænker dog, at man måske kan lave feltet om til et tekst felt. Så vil det være muligt at have flere decimaler. Dette vil dog ikke virke, hvis integrationer eller lignende har behov for at dette ikke er et tekstfelt, men det er noget jeg vil undersøge herinde og så vende tilbage til dig.

Hvis ikke det vil gå at ændre til tekst format, så vil forslaget blive afvist, men jeg vil gerne give det et skud først :)

Derfor sætter jeg forslaget som overvejes indtil videre.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Lasse :)

Jeg har nu fået snakket med vores teknik.

Som jeg beskrev ved sidste svar, så var det meget afhængigt af, hvordan dette kunne bruges.

Det er sådan, at feltet for rumfang bliver brugt til at lægge samme på den enkelte varelinje, hvis man fx har to varer af 5kg, så kan man lave total på 10kg.

Ydermere er feltet aktiv i vores API, som er lidt teknisk, men den forklaring her er, at integrationer bruger feltet og vi derfor ikke bare kan ændre det uden at ødelægge deres integration.

Derfor vil jeg afvise dit forslag, da vi i talformat ikke vil gå ind og udbygge decimaler på tværs af e-conomic og vi samtidigt heller kan gå ind og ændre på formatet af feltet uden at det vil ødelægge noget fra andre bruger.

Jeg ved godt det ikke var det svar du håbede på, men jeg hellere komme med en klar udmelding fra start.

Forslaget sættes derfor som implementeres ikke.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)