Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Hvordan bogfører jeg køb af virtuelt kursus hos firma i USA?

0

Jeg har købt et online kursus, i form af en række videoer, hos et amerikansk firma. Betalting var i USD og på ordrebekræftelsen står der:

Subtotal (1 Items): $1500.00
Discounts: - $0.00
Shipping and Handling: $0.00
Taxes: $0.00


Order Total: $1500.00

Mit spørgsmål går nu på hvilken konto skal det bogføres under OG hvilken momskode skal anvendes? Det er betalt med mit firma mastercard, så pengene er blevet trukket på firmaets bankkonto.

i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)

2 Svar

Hej.

Jeg kan godt vejlede dig, men for din egen skyld, og her tænker jeg på dit fremtidige virke som selvstændig, synes jeg, at du skal sætte dig ind i momsreglerne via SKATS hjemmeside. Ellers kommer du på et eller andet tidspunkt i knibe. Egen viden er altid mere valid end andres, fordi man selv har ansvaret for at undersøge problemet. Ellers bliver du nemt som en af de personer, man ofte ser i TV eller hører i radioen, der er så stolte over deres egen uvidenhed. Men uvidenhed er ingen undskyldning, når man vil drive selvstændig virksomhed. Der er det loven og det omgivende samfund, der sætter grænserne.
Bogføringshjælp af (26.5k points)
Hej

Du skal bogføre udgiften på en driftskonto, det kunne fx. være kursus og undervisning el. lign. Det er ikke så vigtigt.

Det er mere vigtigt at du bruger den momskode der hedder IY25 (såfremt du bruger standard moms setup i e-conomic) Så bliver det kategoriseret som indgående ydelser. Du kan ikke løfte momsen af, da du ikke har betalt en moms, men du skal indberette det.

Dertil kommer at hvis du skal bruge momsafregningen i e-conomic fuldt ud og ikke skal lave nogle manuelle beregninger på det, så skal du sørge for at alle køb i udlandet bliver bogført via en leverandørfaktura, hvor leverandøren er oprettet med den rigtige momszone (du kan nøjes med at lave en leverandør til hver momszone hvis ikke du vil bruge det i øvrigt) så kommer det hele i de rigtige felter på momsopgørelsen.

Håber det giver mening, og hjælper dig på vej. Ellers så sig til.

 

Mvh Alexander / VALJU

Mvh Alexander Sylvestersen-Platz  |  VALJU ApS  |   +45 3360 1261
Bogføringshjælp af (2.3k points)