Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Autobank - overfør til kassekladde

0
Tasten "Enter" overfører autobank til kassekladde. Det er "second nature" at ramme enter efter indtastning af et tal og derfor utroligt nemt ved en fejl at ramme denne tast før man er færdig med kladden. Sker dette er der ingen anden vej end at slette den del af kladden og starte forfra hvilket er frustrerende og tidskrævende = spildtid!

Ligesom Bogfør i kassekladden ikke aktiveres med enter foreslår jeg at i istedet gør GEM til den blå knap. SOM ET MINIMUM laver et pop-op vindue der spørger om man er sikker på man vil overføre til kassekladden. Dette vil være et irritationsmoment hvis man rammer Enter ved en fejl, men dog mindre fatalt og og mindre tidsspild.

Autobank er jo som en ekstrakladde og det er vildt ærgerligt når man har udlignet de første 15 debitorer (for det kan den stadig ikke selv finde ud af) og så rammer enter, det er meget arbejde at tabe, på en tast som er så anvendt generelt.
i Forslag » Andet af (140 points)

1 Svar

Hej og tak for at komme med inputs til vores system :)

Jeg forstår godt din frustration i forhold til at skulle gå tilbage og rette i posteringer, hvis du ikke var helt færdig med at behandle dem.

Jeg er dog ikke enig i din betragtning omkring "second nature" og din antagelse af at kassekladden fungerer på samme måde.

I forhold til "second nature", så er det jo en vurderingssag fra person til person, så jeg vil ikke udfordre, at det giver mening for dig. For mig vil det være naturligt at taste på tab for at komme til næste felt. Det er også sådan det fungerer på tværs af hele e-conomic, også i kassekladden.

Tab er altid den funktion man bruger til at komme videre. Enter er en genvej til at fortælle systemet, at denne er behandlet. I kassekladden vil det virke som du bruger den tast til at komme videre ved fx  konto, men det er ikke tilfældet. Enter vælger den konto du har tastet og herefter sender systemet dig videre til næste, da du ikke skal arbejde mere i feltet. Du kan kun taste en konto i et felt og derfor bliver du sendt videre til næste felt.

Du kan evt teste ved at taste et kontonummer, der er for langt. Her bliver du ikke sendt videre til næste felt. Der vil derimod blive valgt en genvej til 'gem og ny', da den ikke kan vælge en konto. Den vil så ikke gennemføre dit valg, men der kommer fejlen 'konto i kontonr. findes ikke.'. Præcis samme fejl som hvis du trykkede direkte på 'gem og ny'.

Konklusionen er altså, at vi ikke vil ændre i genvejstasterne, da de fungere ligesom alle andre steder i e-conomic.

I forhold til at skulle starte forfra, så kan du vælge kun at slette dem du mangler at behandle. Vi har for ikke så længe siden implementeret en funktion til at slette udvalgte posteringer i kassekladden.

Du kan derfor enten hakke dem af du gerne vil slette, eller vælge funktion til at hakke alle posteringer af og så fjerne markeringen på dem du ikke vil slette. Det kan du jo vurdere afhængigt af, om der er flest, der skal slettes eller flest der skal beholdes. Så skal du ikke starte helt forfra. Det smarte er, at systemet har registreret dem som overført, så du vil ikke skulle starte forfra. Du hopper bare tilbage i bankafstemingen og fortsætter der, hvor du var nået til :)

 

Jeg håber min lille forklaringer giver mening, ellers må du endelig sige til, så kan jeg uddybe de punkter som du gerne vil høre mere til :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)