Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Leverandørvarenumre

0

Jeg vil blot tilslutte mig et tidligere indsendt ønske om nemmere håndtering af leverandørvarenumre… Det ville gøre indtastning af vareleverandørfakturaer meget nemmere hvis man havde en mere brugbar måde at tilknytte leverandørvarenumre.

Det ville måske være smart om man, på den enkelte vare, kunne tilføje en eller flere vareleverandører med tilhørende leverandørvarenummer – og samtidigt få det med på varen ved eksport/import.

Hvis der er behov for at tilknytte mere end en vareleverandør, så burde det også være muligt – lidt på samme måde som man f.eks. splitter en udgift på flere konti ved alm. leverandør fakturaer.

En ekstra positiv sideeffekt, vil jo så også være at man pludseligt har styr på hvem der er leverandør af en given vare…

Jeg tænker at eksemplet her kunne tjene til inspiration.

i Forslag » Lagerstyring af (3.4k points)
opdateret af
Og nu vi er ved oprettelse af vare m.m., ville det så ikke være død smart om varebeskrivelsen var, eller kunne vælges at være, den samme som i webshoppen – altså at man kun skulle lave varebeskrivelsen et sted, hvis man har webshop tilknyttet…
Ja, det ville det helt sikkert. Det var et punkt jeg havde som stort fokuspunkt dengang vi byggede integrationen til e-conomic, men uden at kende til de tekniske detaljer, så blev dette afvist.
Det er altså en funktion der ikke vil komme, selvom det ville være rigtig smart.

1 Svar

Hej Helge

Jeg er enig at håndteringen af leverandørvarenumre kunne være meget bedre.

I forhold til din konkrete forespørgsel, så foreslår du at gøre det inde på varen. Jeg er med på du også kommenterer muligheden for at tilføje flere leverandører herinde fra. På den måde dækker du dig lidt ind i mod det argument, at vi i e-conomic ikke knytter en leverandør til en vare, men en vare til en leverandør, da varen kan komme fra flere leverandører.

Det ville dog være en radikal ændring af den måde vi håndtere vareleverandørnumre på.

Jeg er som sagt helt enig i at håndteringen af dette problem kunne være bedre, men vi vil ikke gå i den retning du foreslår her. Det vi første omgang kigger på er, at man 'on the fly' på leverandørfaktura kan tilføje leverandørens varenummer. På den kan man efterhånden som de forskellige vare bliver købt hjem, tilføre det nummer som leverandøren har. Det er dog blevet rykket da alle forbedringer af lager er blevet skubbet, men dette er i første omgang det vi vil kigge på.

Jeg synes dog ikke helt det er nok, så når tiden kommer til at kigge på dette, så vil jeg komme med inputs til, hvordan vi kan gøre dette bedre. Derfor kan en løsningen være anderledes end dette. Det vil dog ikke komme til at være på selve varen vi sætter det op.

Der er altså ikke en løsning lige rundt om hjørnet, men det er helt sikkert en problemstilling vi er opmærksomme på :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Hmmm... surt, jeg tænkte ellers at det også ville løse to andre "problemer", hvis man kunne gøre det på selve varen - nemlig at man p.t. ikke har overblik over hvem der egentligt er leverandør af en given varer samt at det ville gøre det nemmere at eksportere/importere varer inkl. leverandørvarenummer.
Løsningen med at gøre det når man taster vareleverandørfakturaer vil selvfølgeligt være en markant forbedring i forhold til hvordan det er nu, men da langt fra optimalt...

p.s. måske det netop er en radikal ændring af den måde i håndterer leverandørvarenumre, som i virkeligheden er det der skal til...
Hej igen Helge

For det ikke skal være løgn, så var jeg selv ved at skrive, at det måske er en radikal ændring, der skal til. Jeg kan bare ikke love, at det vil ske, så jeg valgte at holde mig fra det ;)

Det skal siges, at jeg godt kan se, hvad du mener og jeg helt sikkert vil inddrage det i dialogen omkring udviklingen af dette på et senere tidspunkt. Jeg har bare svært ved at forestille mig jeg får den gennem og derfor holdte jeg mig som sagt fra at skrive det.
Det korte og det lange er, jeg er enig, og det vil helt sikkert blive husket :)