Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rabatbeløb på salgsfaktura

+2

Hej
Jeg
ønsker at give en rabat på f.eks. 100kr og ikke en procentrabat på en salgsfaktura.
Som det er nu skal jeg regne ud hvor mange procent de 100,- kr. er ud af beløbet, for derefter at skrive procenten ind.
Der skal være så man kan vælge om man ønsker at give rabat "beløb" eller "rabat i procent"

Det vil gøre det meget lettere hvis man har flere varer som er nedsat.

Venlig hilsen Michael

i Forslag » Andet af (250 points)

1 Svar

Hej Michael :)

Jeg forstår godt problemstilling i forhold til at arbejde med rabat i kroner. Det er en problemstilling vi over et par gange har vendt herinde internt. Indtil videre er sagen ikke kommet videre end det. Jeg forstår og erkender behovet for at angive en kontant rabat på et bestemt beløb. Som du er inde på, så kan man regne den anden vej i forhold til procent, men det er ikke optimalt.

En anden løsning kan ses her. Der kan du se, hvordan du lavet en faktura med samlet rabat. Hvis du vil fordele det mere synligt ud, så kan du bare lave flere linjer med rabat. Du skal dog være opmærksom på, at dette påvirker din omsætningsstatistik.

Det skal dog siges, at jeg ikke har smidt ideen væk omkring at få rabat som et bestemt beløb.

Jeg har gemt ideen i vores idebank. Det betyder, at jeg vil afvise ideen for nu, da den er blevet afvist af vores udviklere. Jeg vil dog løbende bringe den op når muligheden byder sig. Hvis der sker ændringer i sagen, så skal jeg selvfølgelig nok komme med en opdatering.

Rigtig god dag


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)