forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kreditnota fra leverandør - hvordan håndteres dette

0
Hej,

en af vore leverandører trækker selv betaling fra banken. Det foregår ved, at vi modtager et pbs-advis med det beløb, der trækkes, samt en liste over, hvilke fakturaer der er indkluderet.

Normalt bogfører jeg de enkelte fakturaer som leverandørfakturaer og kun postering.

Men nu er der kommet en særskilt kreditnota vedrørende en faktura. Det er kun på en del af beløbet på fakturaen. Det krediterede beløb er fratrukket den samlede indbetaling, og for at få banken til at stemme, skal jeg på en eller anden måde have trukket den kreditnota ud igen.

Kan ikke finde noget om håndtering af kreditnotaer fra leverandører.

Mange venlige hilsner

Liselotte Kristensen
spurgt 11 Okt i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af Liloki

2 Svar

Hej Liselotte :)

Jeg er lidt i tvivl om, hvordan en kreditnota på en leverandørfaktura skulle påvirke din bank.

Det kan være der er noget jeg ikke helt har fanget. Kan jeg lokke dig til at uddybe, hvordan dette skulle påvirke din bank? :)

Med venlig hilsen

Jesper Mieritz

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 13 Okt Bogføringshjælp af Jesper Mieritz
Hej Liselotte

Du skal blot bogføre den kreditnota på samme vis som en leverandør faktura dog modsat fortegn.

Dvs. hvis du bogfører en faktura i kredit på leverandøren, så skal kreditnotaen nu være i debet på leverandøren.

Modposten er jo den samme som den er blev brugt i første omgang, da fakturaen blev bogført.

Håber det giver mening.

Mange hilsner

Birthe D. Madsen

BDM bogføring

Med venlig hilsen Birthe D. Madsen BDM bogføring www.bdm-gruppen.dk
besvaret 14 Okt Bogføringshjælp af Birthe D. Madsen
løst× 5
Her får du det fulde overblik over alle forslag på forum. Klik på et tag for at se alle forslag i samme kategori - fx. "overvejes" eller "planlagt".

Selvom der er forslag, der ikke bliver implementeret i e-conomic, så fortvivl ikke - vi tager altid nye forslag op til vurdering, og det gælder også dit.

Hvad kan du i Bogføringshjælp

Her kan du stille spørgsmål, som er direkte relateret til din bogføring.

Er du på udkig efter en revisor eller bogholder, kan du finde hjælp i listen over revisorer og bogholdere.