Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Konverter til leverandørbestilling - valg af varelinjer

0
  1. Jeg sidder med f.eks med 20 varelinjer, som skal bestilles hos forskellige leverandører.. De 10 varelinjer skal bestilles hos leverandør ”A”, og de sidste 10 skal bestilles hos leverandør ”B”. Når jeg står i min salgsordre har jeg mulighed for at markerer et antal linjer, hvorefter jeg finder min vareleverandør under ”Konverter til Leverandørbestilling”.  Herefter går jeg over i Lager/Bestillinger og kan nu se bestilling til den valgte leverandør. Men den har taget alle varelinjer med, i stedet for det antal jeg havde markeret med flueben. Det ville være en stor fordel at kunne hvis systemet kunne nøjes med at tage de valgte linjer med over på min bestilling, da en ordre i mange tilfælde skal bestilles hos forskellige leverandører.

i Forslag » Lagerstyring af (150 points)
lukket af 🔒
Hej,

er der nogen fremskridt mht at konvertere udvalgte linier fra en ordre til bestilling?

Problemet med kun at kunne overføre samlet ordre forværres ved at linier i bestilling skal slettes enkeltvist.
Der er ikke mulighed for at markere linier og derefter slette kun disse linier.

mvh

Simon

1 Svar

Hej Ole :)

Jeg kan sagtens følge din arbejdsgang og jeg synes det giver rigtig god mening. Jeg vil derfor tage dit forslag med videre til vores udviklere, så de kan kigge på det.

Vi skal i forvejen kigge på den funktion, der findes ved konvertering til leverandørbestilling. Du havde også en anden forespørgsel omkring dette på indlæg 22725, hvor jeg beskriver dette.

Da vi allerede skal kigge på dette, så vil jeg bringe dit forslag omkring at vælge, hvilke linjer der skal overføres med her. Jeg sætter derfor forslaget som overvejes.

Jeg vil her afslutningsvis lige gøre dig opmærksom på, at du godt kan overføre samme ordre flere gange. Så du kan overføre alle linjer flere gange og så blot slette dem, der ikke skal sendes til lige præcis den leverandør. Afhængigt af, hvor mange linjer det drejer sig om, så kan det måske hjælpe nu og her. Jeg er klar over det ikke er den perfekte løsning og derfor arbejder jeg også videre med dit forslag :)

Mange tak for dit input. Jeg vender tilbage, når jeg ved mere :)


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Tak for feedback. Ser frem til at funktionen bliver forbedret. Er helt med på jeg kan overfører samme ordre flere gange, men når man sælger kuglepenne og viskelæder m.m. kan en ordre indeholde rigtig mange linjer.
Så kan jeg godt se, at det skal gøres mange gange og løsningen derfor ikke er så optimal. Jeg håber vi finder frem til en god løsning på problemstillingen :)