Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udgifter modregnes i fakturaen

0
Hej E-conomic

Jeg står i den situation at jeg har en svensk kunde som jeg sælger nogle produkter for. Igennem ham har jeg yderligere fået en ydelse i form af nogle internetbaserede programmer vi bruger til at ringe ud fra.

Min svenske kunde viderefakturerer lige nu omkostningerne for de systemer vi bruger. Og vi fakturerer hans omkostninger hos os på en særskilt faktura.
 

Han har flere gange efterspurgt at få dette på den samme faktura, da det ville spare ham for nogle penge og noget besvær.

Så er der en måde hvor jeg kan skrive udgifterne på den faktura jeg sender til ham? Hvor de stadig vil være bogført korrekt som udgifter hos mig.

Håber der var forklaring nok. Og at nogle kan hjælpe med dette.

På forhånd tak og rigtig god dag til alle derude.
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)

1 Svar

Hej Kristoffer.

Jeg kan se du ikke har fået svar fra andre brugere her.

Jeg vil lige give mit syn på sagen. Jeg har testet det lidt i e-conomic. Det er testet ud fra systemets kunnen og ikke ud fra bogføringsregler, så jeg ved ikke om alt er korrekt i min test. Der håber jeg andre kunder, eller en revisor kan hjælpe dig.

Du vil godt kunne lave en faktura, hvor du modregner de omkostninger, der har været.

Det vil umiddelbart fungere fint i forhold til handel med indland, men når det drejer sig om Sverige vil der komme udfordringer i forhold til momsopgørelsen i e-conomic. Den vil ikke blive vist korrekt. Der en del af momsen som ikke bliver beregnet korrekt, og derfor har jeg svært ved at se en god løsning.

Jeg vil meget gerne præsentere min løsning, så siger du bare til. Du skal dog være klar over, at en lille del af momsen vil blive forkert og at du skal forhøre dig hos en revisor om, hvorvidt vi ikke overtræder gældende regler på området.

Andre brugere er meget velkommen til at komme med deres bud på en løsning, hvis der noget jeg har overset.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Bogføringshjælp af 🔒 (102k points)