Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lagermodulet og afrunding ved leverandørfakturaer: jeg kan ikke få det til at gå op

+3

Hej e-conomic

Vi benytter os af lagermodulet og er egentlig godt tilfredse med det. 

Nu er jeg dog ved at bogføre en leverandørfaktura, hvor vi får en rabat i procent med 2 decimaler ved leverandøren, men når jeg sætter de samme beløb ind, kan jeg ikke få det til at stemme på ørene. Jeg har derfor brug for at have flere decimaler med når jeg taster tallene på vareleverandørfakturaen i lagermodulet.

Det var også galt i sidste måned, da jeg bestilte, men der opdagede jeg det først da jeg havde betalt for lidt til leverandøren og skulle til at bogføre 0,01 kr. ekstra..

Vil I se på om I kan løse sagen?

Vh HelleA

i Forslag » Lagerstyring af (5.9k points)

1 Svar

Hej Helle :)

Jeg kan godt sætte mig i den problemstilling du beskriver.

Det er sådan at e-conomic er bygget op omkring 2 decimaler. Det er ikke kun i lagemodulet, men generelt på tværs af hele programmet. Der har før været snak om at udvide dette. Det er dog blevet valgt, at vi fortsat vil køre med 2 decimaler, da det er en meget stor og krævende opgave at ændre dette.

Derfor vil jeg afvise din forespørgsel om at udbygge til flere decimaler, da det bryder med, hvordan e-conomic helt grundlæggende er opbygget.

Jeg erkender dog, at det kan give problemstillinger i forhold til øredifferencer.

Du kan altid rette den oprindelig pris før rabat, så prisen efter rabat stemmer. Jeg er klar over det kan give udfordringer i forhold til at vise, hvor meget der er givet i rabat, men det vil trods af give dig det rigtige beløb på selve faktura. Du skal dog være indstillet på, at rabat beløbet så ikke helt stemmer overens.

Det er mit bedste bud, men jeg vil afvise forslaget på baggrund af princippet med decimaler :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)