Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tildeling af brugeradgange/-rettigheder

0

E-conomic har gennem alle årene haft en rigtig god udvikling, som har givet flere og meget fine muligheder for at kunne bruge systemet. Det har meget naturligt givet mulighed for at involvere/inddrage nogle funktioner, som måske ikke var de oplagte/tiltænkte brugere fra starten af, for at få flere/mange til at arbejde ud fra samme database i et ensartet miljø og det kan der være rigtig mange fordele ved. Det betyder imidlertid, at en bruger ikke længere nødvendigvis bare er en bruger og ikke nødvendigvis behøver at kunne det hele.

Man bør derfor at overveje muligheden for evt at kunne forpligte/stille krav til systemet i retning af ex rettigheder/adgange for de enkelte brugere og/eller brugergrupper. 

Tildeling af brugerrettigheder eksisterer tilsyneladende allerede på enkeltaftale niveau og mit forslag går derfor på (uden på nogen måde at gøre det kryptisk eller at gå alt for meget i detaljer med hvad man må og ikke må kunne/få adgang til) at give tilsvarende muligheder for brugere på administratoraftaler.

i Forslag » Andet af (120 points)

2 Svar

Hej Michael og tak for du ville hoppe herinde og skrive dit indlæg efter vores snak over telefonen :)

Jeg vil starte med at sige tak for de rosende ord og give dit ret i, at den udvikling e-conomic har været inde i betyder at mere afgrænsede brugeradgange giver bedre mening og vil i fremtiden nok kun give mere og mere mening.

Der har her på vores forum ikke været den store opbakning til dit forslag, selv om det giver rigtig god mening at kunne dele administratoradgange mere op.

Det er dog noget jeg har hørt rundt omkring i supporten et par gange og derfor kunne det tyde på, at dette er noget, som vil gavne flere kunder.

Jeg vil tage dit forslag med videre til vores interne møde og prøve at foreslå det for vores udviklere.

Indtil videre vil jeg sætte dit forslag som overvejes. Efter vores møde herinde vil jeg komme med en endelig opdatering på din forespørgsel :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Michael :)

Jeg har nu arbejdet med sagen herinde.

Det er sådan, at vores branche team er i gang med at kigge på de muligheder, der ligger på koncernaftaler.

Derfor tog jeg en snak med den ansvarlige fra afdelingen og kom med inputs til, hvad de kunne ændre, når nu de alligevel var i gang. Forslaget med brugeradgange var han enig i ville give mening. Det er dog ikke noget af det første de vil lægge deres fokus på i første omgang. Han har dog noteret ideen ned og de vil kigge på det i løbet af 2018. Det er ikke en garanti for, hvordan resultatet vil ende, men dit forslag er givet videre og jeg vil løbende følge op, når de kommer længere i processen med koncernaftaler.

Rigtig god dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)