Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Vægtafgift afregninger via EAN/OIO fakturaer fra SKAT/motorkontoret

0
Os der har tilmeldt os EAN/OIO fakturering

kan ikke modtage faktura fra Motorkontoret via deres Elektroniske fakturering men skal manuelt hente vores fakturaer enten i vores E-boks eller på vores PBS oversigter.

Motorregistret har åbnet for muligheden for at vi kan modtage elektroniske fakturaer i BilSim format

Hvornår åbner E-conomic op for dette?

Med venlig hilsen

ham der har 20 vægtafgift afregninger i kvartalet
lukket
i Forslag » Bilagshåndtering af (3.0k points)

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Jimmy :)

Jeg har undersøgt sagen nærmere herinde.

I forhold til BilSim format, så er det ikke noget der vil blive åbnet for nu og her.

Problemet i forhold til BilSim er, at egentligt bliver sendt to gange data, og de bliver sendt hver for sig.

Lad os antage du modtager fakturaen kl. 11. Herefter kan der gå op til 24 timer før du modtager de attachments, der kan sendes med.

Der er flere problemstillinger i det. Det første er, at vores system på nuværende tidspunkt ikke kan koble dem sammen. De vil derfor ligge hver for sig. Det kan man dog godt bygge, så de kan. Der følger et ID med, som er ens. Denne funktion er dog ikke til stede på nuværende tidspunkt.

Samtidigt med det, så har vi problemstillingen i, at du modtage fakturaen, behandle den, måske endda bogføre den, og hvad så når der kommer attachments efterfølgende?  Det er også noget vi skal have fundet en løsning på.

Derfor vil jeg sige, at BilSim vil komme en dag, men vi er et stykke fra en løsning :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
valgt som bedste svar af
så det er faktisk Motorkontoret der er ikke sender det ordentligt til sine kunder, ØV
Jeg ved ikke om motorkontoret sender forkert. Der er ikke noget forkert i at sende med BilSim. Det er gældende format. Vi kan bare ikke håndtere det på nuværende tidspunkt