Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Overførsel af tid fra projekt til salgsfaktura

0
Hej

Vi har lidt udfordringer med at få specifikationerne til at ramme det vi ønsker og dermed de linier vi ønsker på vores faktura til en given kunde, når vi overfører f.eks. tidsregistreringerne fra et projekt.

Vi ønsker at få medarbejderen som den overordnede liniestruktur, hvilket virker fint, men herefter skal det så specificeres pr. aktivitet med totale timer pr. aktivitet. Det kan kun lykkes hvis der vælges "specifikation" som underordnet specifikation samt hak i "spec. pr. salgspris", men der kan ikke vælges pr aktivitet som specifikation. Det virker lidt ulogisk at man ikke kan opsummere timer pr. aktivitet under hver enkelt medarbejder, men kun på beskrivelse m.fl., idet beskrivelsen jo kan variere i og med at det er et tekstfelt og dermed vil blive splittet ud på flere linier hvis beksrivelserne varierer.

Eller er der en måde at løse dette på ?

Mvh John
i Spørgsmål » Projektstyring af (410 points)

2 Svar

Hej John :)

Først og fremmest vil jeg give dig ret i, at det ville give mening, hvis man kan gøre det samme med aktiviteten som med beskrivelsen.

Når det er sagt, så kan du godt løse det, men det kræver at du selv skal ind og rette i linjerne. Det kan godt være du allerede kender denne løsning, men for at være helt sikker, så ville jeg bare lige gøre dig opmærksom på, at du godt kan gå ind og rette i linjerne på selve fakturaen. Så kan du mere eller mindre selv bestemme, hvad der skal stå og i hvilken rækkefølge. Det kan i hvert fald godt løse din udfordring her.

Du må endelig sige til, hvis det ikke giver mening, så vil jeg prøve at forklare det lidt mere uddybende og evt. med en lille video til.

Jeg er klar over denne løsning langt fra er optimal, men det er mit bedste bud som tingene er nu.

Jeg vil dog prøve at gå videre med tanken omkring, at kunne specificere på mere end bare beskrivelsen. Det betyder ikke, at der vil komme en løsning, men jeg vil lige prøve at høre vores udviklere om det noget vi kan få implementeret i programmet.

Jeg skal nok vende tilbage her på indlægget, når jeg har snakket med dem.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej igen John :)

Jeg beklager jeg først vender tilbage nu.

Det er sådan, at jeg har fået vendt sagen med vores udviklere og der er blevet taget en vurdering af, at din forespørgsel er meget specifik. Det er ikke et dårligt forslag, da det giver mening, men mængden af brugere som vil benytte dette ser ikke ud til at være særlig stor.

Derfor vil vi bruge vores ressourcer på andre forslag, som vil skabe værdi for en større mængde af kunder.

Du skal dog have tak for at dele dine forslag og rigtig god dag.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)