Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Overførsel af kontoplan

0
Kan jeg overføre min nuværende kontoplan med alle kontonumre uændret fra SummaSummarum til e.conomic

Med venlig hilsen

Sten Christensen
i Spørgsmål » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej Sten :)

Kort og godt, så kan du sagtens få din kontoplan med. Der er dog flere ting du skal have i dine overvejelser omkring dette.

Vi har et konverteringsværktøj, som kan flytte mange af dine oplysninger nemt fra SummaSummarum til e-conomic. Dette er helt gratis, men der bliver kun flyttet:

  • Varegrupper

  • Varer

  • Debitorgrupper

  • Debitorer

  • Kreditor grupper

  • Kreditorer

  • Betalingsbetingelse

  • Eventuelle Enhedsbetegnelse

Kontoplanen er altså ikke med her, da det er en forudsætning, at man har en standardopsætning i e-conomic. Du kan dog efterfølgende rette kontoplanen til, så den præcis ligner den du havde i SummaSummarum.

Dette skal du dog gøre manuelt inde i e-conomic. Derfor vil jeg understrege, hvis du benytter dig af denne mulighed, så er det ikke muligt at overføre kontoplanen, men du kan sagtens rette den til inde i e-conomic efterfølgende. Fordelen er, at du får de overnævnte data med.

Du kan se mere omkring dette værktøj og hvordan du bruger det her.

 

Hvis du vælger at overføre kontoplanen, så kan du som sagt godt det. Dette kræver dog, at du flytter alle overstående oplysninger selv, eller benytter en partner til at hjælpe dig. Hvis du vælger at kaste dig ud i at flytte det selv, så vil jeg sige, at man skal have en vis forståelse for excel. Du behøver ikke være ekspert, men hvis det er første gang du arbejder i excel, så kan det blive en større omgang.

 

Vi har lavet guides, der viser, hvordan du flytter manuelt. Dem kan du finde her.

Du skal gå ned til punkt 2. Der står "2. guidet manuel overflytning". Her vil det hele blive beskrevet i fire trin.

Et råd herfra er, at du kun skal bruge punkt 2, hvis du har styr på excel og er indforstået med, at det kræver lidt arbejde. Ellers kan du også betale en partner for at klare det hele.

Beslutningen omkring, hvad du gør er helt op dig selv, men jeg har nu fortalt lidt om mulighederne.

Hvis noget af det ikke giver mening, eller der er noget specifikt du gerne vil have forklaret ydeligere, så siger du bare til.

God fornøjelse med overflytningen og velkommen til e-conomic :)

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)