Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Attention personer, export/import

+1
Hej e-conomic

Jeg har en integration fra min Magento shop hvor kontaktpersoner oprettes men ikke kommer ind som attentionpersoner. Jeg skal så manuelt sidde og hente dem ind via redigering af hver enkelt kunde.

Jeg har nu fået dejlig hjælp til at eksportere mine kontaktpersoner ud i et excel ark sammen med kundenumre så jeg kan flette dem ind i den kunde rapport jeg har trukket ud. Så passer min rapport som jeg skal bruge til at sende kataloger ud til kunderne.

 

Det ville være super smart hvis man nu kunne importere hele mit opdaterede excel ark så alle mine attention personer blev opdateret og dermed spare tiden med at sidde og trække dem ind enkeltvis på alle kunder.

 

Giver mit forslag mening? Og kan det løses...?

De bedste hilsner fra Lea Vinther
lukket
i Forslag » Andet af (160 points)
Hej Jesper
Tak for dit svar. Umiddelbart løser det ikke min udfordring med mine attentionpersoner på kunderne (hvor der er kontaktpersoner på) Mit spørgsmål/ønske går på man nemt kan få attentionpersoner ind på kunderne så når jeg laver en rapport så står de med på den sammen med firmanavnet. Ellers misforstår jeg dit svar (og kundeservice ved ikke det er en mulighed?)
Hej Lea :)

Jeg er ked af, hvis jeg har misforstået dit forslag.
Er det helt inde på kunden, hvor der står 'attention', som du gerne vil have kontaktpersonen til at stå i?

Attention er en kontaktperson. Det er derfor jeg har misforstået dig, hvis dette er tilfældet. Du må meget gerne bekræfte, at jeg har ramt rigtig denne gang, så kigger jeg på mulighederne for dette :)
Hej Jesper
Ja det tror jeg er korrekt. Når jeg nu går i fanebladet salg, så kunder og ser på kunderne står der ikke attentionnavne - det er der de mangler. Som jeg har forstået det nu skal jeg ind og redigere på hvert enkelt kunde, vælge underfanebladet levering og trække attention ud derfra.
De bedste hilsner
Lea Vinter, Julefabrikken
Super, så er jeg med :)

Der har du ret i, at man ikke kan importere dem direkte. Jeg undrer mig lidt over denne funktion ikke findes, da det ville give super mening.
Jeg har et opfølgningsmøde med de udviklere som sidder med dette i løbet af september og der vil jeg helt sikkert tage dette med og høre, hvordan mulighederne for dette ser ud. Det er nemlig et emne der har været omtalt før, hvor det blev accepteret. Der er bare ikke sket noget siden der :)

Indtil videre har jeg desværre ikke nogen god løsning til dig, men jeg vil meget gerne prøve at arbejde hen i mod en løsning, hvor dette kan importeres.
Hej Lea :)

Jeg har fået snakket med vores udviklere.
De er arbejder på en løsning, som gør selve importen mere brugertilpasset. Tanken er den skal indeholde felter. Dette er incl. attention.

Derfor vil der komme en løsning. Jeg kan se der ligger et par forslag på listen før dette, så du skal ikke regne med, at det er noget der kommer i år, men det helt sikkert en løsning vi vil arbejde på :)

Jeg sætter derfor forslaget som planlagt.
Hej Lea :)

Det er efterhånden noget tid siden du gjorde os opmærksomme på dette.
Der er i mellemtiden ikke sket det helt store. Det skal jeg være den første til at erkende. Jeg snakkede med vores udviklere omkring dette. Der er stadig enighed i, at det ville give mening at kigge på dette, men omvendt, så er det ikke noget, der vil blive prioriteret i den nærmeste fremtid.
Derfor føler jeg ikke længere det er retvisende at skrive forslaget er planlagt. Jeg vil skifte det til implementeres ikke på baggrund af, at det lige nu er et forslag vi har overvejet, men at det ligger så langt nede på listen, at det har lange udsigter før vi får kigget på det. Hvis vi får det planlagt skal jeg selvfølgelig nok gøre dig opmærksom på, at forslaget er røget højere op :)
Hej Jesper

Tak for svar. Det er ærgreligt da det giver os en del ekstra arbejde. Jeg kontakter jeg nok igen på at finde en "smutvej" til en del af det.
God dag, Lea
Hej Lea :)

Det er rigtig ærgerligt. Jeg vil stadig fastholde, at vi nok skal få kigget på importen på et tidspunkt, men eftersom planen for dette ikke er lagt fast, så synes jeg ikke det er retvisende at fastholde en status som planlagt.

Rigtig god weekend :)

1 Svar

 
Bedste svar

Hej Lea :)

Først og fremmest vil jeg sige, at der godt kan overføres kontaktpersoner med fra webshoppen.

Det kræver dog at den integration du har kan dette. Det er langt fra sikkert den er bygget til det, men det er altså muligt at lave en opsætning, hvor dette sker.

Hvis du vil gå efter den løsning, så skal din integrationspartner hive fat i vores API team på API@e-conomic.com. Så kan de tage en snak omkring alt det inde bag systemet, som gør det muligt.

 

I forhold til at importere kontaktpersoner, så kan du også gøre det via csv. filer som er et format af excel. Du kan her se, hvordan du importerer kontaktpersoner.

Det kræver dog dine kunder er oprettet, men dem kan du også sagtens importerer. Det kan du se, hvordan du gør her.

Jeg håber det kan hjælpe dig. Hvis du har spørgsmål til noget af det, så er du altid velkommen til at spørge ind :)

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
valgt som bedste svar af