Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




VALUTA Savnes i Projekt modulet

0

VALUTA Savnes i Projekt modulet

Kære E-conomic

I er super stærke i valuta, i forhold til ordrestyring, og andre programmer.
Det fungere fint i Finans, debitor og Kreditor, samt i tillægsmodulet Lager, og en funktion jeg bruger dagligt, hos flere kunder.

Men, hvor er valutavalg i tillægsmodulet Projektstyring ?

Jeg er lystigt gået i gang, og opdager til min forbløffelse af man ikke har valuta i projektmodulet.

Jeg har behov for valuta i projektstyring fordi:

Jeg laver en kundefaktura, fx i NOK kr. 
laver indkøb i DKK, EUR eller fx Nok kr. 

Men i projektet, kan min faste pris KUN indtastes i DKK kr  !!!!

Så skal jeg omregne tilbuddet til kunden fra NOK til DKK valuta, for at indtaste den faste pris, som dagen efter er forældet grundet kursændring.
Jeg har allerede sat VALUTA på kunden, som tilknyttes projektet, denne valuta burde slå igennem i projektmodulet. Så der er en rød tråd mellem kunden -  valuta man fakturer, kunden i, og den valuta man ser på projekt oversigterne.

Jeg kan IKKE, tjekke om der er faktureret korrekt på sagen, udelukkende fordi projektoversigterne er i Dansk Valuta, det må da være en forglemmelse. Når valuta er valgbart næste alle andre steder i e-conomic.

Savner dog også valutavalg i saldobalancen…( er også på min ønskeliste )

I ville gøre jeres projektstyring endnu bedre, hvis der kunne omregne i valuta i jeres projektoversigt, så kontrol funktionen, og styringen af valuta, er gennemskuelige.

Vi bor i et lille land, mange små og mellemstore virksomheder, fakturer dagligt i anden valuta.
Så jeg håber på, i også kan ses det er en mangel/forglemmelse i projektmodulet.

Jeg strå gerne til rådighed med info, i ringer bare 40118107
vedr. aftale nr. 1220277.

Fortsat god dag
Sass Economy
Marianne Sass Petersen
(freelancebogholder)

 

 

 

i Forslag » Projektstyring af (1.4k points)

2 Svar

Hej Marianne :)

Mange tak for den gode beskrivelse af dit problem. Jeg kan godt huske vi har haft om snak om dette over telefon for et par uger siden.

Som jeg kan forstå det på dig, så er der tre dele i dit forslag, og derfor vil jeg dele det lidt op.

1. Der er visningen af valuta på projektkortet med henblik på at se, hvor meget der er faktureret i en given valuta.

2. Kunne arbejde bedre med valuta på tværs af hele projektmodulet.

3. Kunne vise saldobalancen i en given valuta.

1. Visning af valuta på projektkortet med henblik på faktura.

Jeg vil medgive dig, at det er meget besværligt at finde frem til, hvilket beløb man har faktureret en kunde i en given valuta, hvis man tager udgangspunkt i projekt. Derfor vil jeg gerne prøve at kigge på en løsning på, hvordan dette kan gøre nemmere.

Her vil jeg dog lige spørge lidt ind. Hvordan skal dette vises? Lad os antage du måske har sendt en faktura i DKK og NOK på samme projekt (det er måske ikke så sandsynligt, men muligheden er der, så vi er nødt til at tænke det ind i løsningen). Her ser jeg en udfordring i forhold til projektkortet, da der kan blive pladsmangel ved at vise alle give valuta på en gang. Har du et bud på, hvordan denne visning skal være i forhold til at tjekke sine faktura? Det kan også være vi skal tænke uden omkring projektkortet for at få dette vist.

I forhold til salgspris og kostpris som også vises på projektkortet, så leder dette mig lidt hen til generelle brug af valuta i projektmodulet. Derfor tager jeg disse med i punkt 2.

 

2. Valuta generelt i projektet modulet i e-conomic.

En større ændring af valuta i projektmodulet bliver desværre ikke i denne omgang. Her tænker jeg på at kunne angive flere valutapriser på omkostninger og aktiviteter og derved salgspris og kostpris på projektkortet.

Det er for stor ændring i forhold til de planer og ressourcer, der er sat til projektmodulet. Jeg vil dog medgive dig, at dette ikke er til stede i projektmodulet og derfor vil jeg ikke smide ideen ud. Jeg vil gemme den i vores idebank, som er et sted vi gemmer gode ideer, men samtidigt ideer vi må erkende ikke kommer til at blive opfyldt i den nærmeste fremtid.

Det betyder altså du ikke kan vente på en løsning på dette område, men at vi har noteret det internt.

I forhold til at kunne angive en fast pris på et projekt i en anden valuta, så er dette en mindre ændring og dette vil jeg gerne tage med videre til vores næste møde med udviklerne.

 

3. Saldobalance i flere valuta.

Dette er også et forslag jeg gerne vil arbejde videre med. Igen vil jeg dog lige stille et par opklarende spørgsmål.

Når du gerne vil se en saldobalance i en anden valuta, hvordan skal det så vises i forhold til kurs og posteringer?

Her tænker jeg på om den udelukkende skal vise de posteringer som er lavet i fx EUR, hvis man vælger EUR? Skal den vises alle posteringer også dem i DKK, USD osv, og i så fald, hvilken kurs skal benyttes her?

Det er sådanne detaljer jeg meget gerne vil have på plads inden jeg går videre til vores udviklere med ideen :)

 

Endnu engang tak for forslagene og beskrivelsen af problemet. Jeg håber du er frisk på at udfylde de sidste huller for mig, så jeg er sikker på, at jeg arbejder hen i mod den bedste løsning :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Marianne :)

Jeg har vendt dine forslag herinde hos os :)

Du nævner som det helt store problem, at projektmodulet ikke håndtere valuta særlig godt, og det er helt korrekt. Det er dog blevet vurderet, at det er en meget stor ændring og ville tage lang tid at lave. Dette vil ikke komme på tegnebrættet, som tingene er lige nu. Derfor vil jeg afvise, at valutahåndtering vil blive bedre i projektmodulet for nu.

Så prøvede jeg at arbejde lidt videre med din problemstilling omkring at kunne følge faktureringen i en anden valuta vedrørende et bestemt projekt. Vi snakkede internt lidt frem og tilbage omkring de muligheder der var, og det endte med, at vi ikke vil lave en ny løsning, men vi fandt en mulighed for, at du kan se det på anden måde med de muligheder, der eksisterer i dag.

Hvis du går ind under salg -> arkiv -> søger projektet frem, så vil alle faktura vedrørende projektet blive vist i den pågældende faktura. Her kan du tjekke, hvad der er blevet faktureret.

Du kan evt. hive projektkortet frem under igangværende projekter og klikke på det lille ikon for at få vist i sit eget vindue. Så har du projektkortet og liste med faktura i den pågældende valuta.

Det er det tætteste vi kommer din problemstilling på nuværende tidspunkt. Jeg vil derfor sætte dit forslag som implementeres ikke.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)