Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tillad længere varenumre

0
Det ville være utrolig rart hvis det var muligt at have længere varenumre end 25 tegn.
Vi får en stor del af vores varer fra udenlandske leverandører, som bruger lange varenumre. Vores e-conomic er koblet sammen med Magento som automatisk opretter varerne i e-conomic. Lige nu er vi nødt til at korte varenumrene ned, hvilket gør det besværligt at finde varerne ved vores leverandører.

Er klar over det er muligt i e-conomic at taste vareleverandørnummer ind særskilt, men det bør ikke være nødvendigt.

Med venlig hilsen Daniel Andersen
lukket
i Forslag » Lagerstyring af (210 points)
Hej Daniel :)

Vi har nu fået det vendt internt. Det vil ikke blive muligt at danne varenumre, som er længere end 25 cifre. Derfor vil jeg afvise dit forslag.

Jeg kan godt se din problemstilling, men det er bare ikke prioriteret at udvide muligheden for antal cifre. Dit forslag sætte derfor som implementeres ikke.

Du skal dog have tak for at dele dine tanker her på vores forum.

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Daniel og tak for dit forslag :)

Jeg ville gerne undersøge om det kunne være muligt at tillade flere tegn på varenummeret, men vores grænse går på 9 cifre inde i programmet på stort set alt. Vi tillader faktisk flere cifre inde bagved, men vi vil ikke komme op på 25 og derfor kan vi ikke løse det den vej gennem.

Ville en løsning med færre end 25 cifre være brugbar eller skal vi helt derop for at det giver mening for dig?

Hvis en 10-15 cifre kunne give mening, så graver jeg gerne dybere i det, hvis ikke, så bliver vi nødt til at kigge på noget andet.

Som du selv er inde på, så har vi lavet en funktion, som kan løse præcis din udfordring, når du skal finde varerne på leverandøren. Derfor vil jeg sige, at dit forslag næsten er løst og hellere spørge lidt ind til, hvorfor du ikke ønsker at bruge vareleverandørnummeret? Så vil jeg hellere kigge på, hvordan vi gør den del mere brugbar.

 

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
valgt som bedste svar af
Hej Jesper,

Tak for dit svar.
Udfordringen for os i vores virksomhed (og sikkert også i andres), er at vi køre en webshop i Magento, som automatisk taler sammen med e-conomic. Derfor bliver alle vores varer oprettet direkte igennem Magento og ikke igennem e-conomic. Så vidt jeg har forstået på dem der har lavet API løsningen til Magento og e-conomic, så er det ikke muligt for Magento at sende data til vareleverandørnummeret, derfor er eneste løsning for os at oprette varenummeret med vareleverandørnummeret, medmindre vi skal til at sætte det manuelt ind på hver enkelt vare, hvilket vil overflødiggøre APIen.

Med venlig hilsen
Daniel Andersen
Hej Daniel og tak for din tilbagemelding :)

Det er korrekt, at der ikke kan overføres til vareleverandørnummeret via API.

Jeg kan godt se din udfordring i forhold til disse varenumre.
Derfor vil jeg gerne prøve at tage dit forslag med videre til vores næste interne møde med udviklerne.
Jeg kan ikke love dig, at der kommer en ændring, men jeg vil prøve at præsentere det du beskriver og så ser vi på, hvad vi kan gøre. Jeg skal nok vende tilbage her på indlægget, når jeg ved mere.

Hilsen Jesper Mieritz