Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Samme bilagsnr./serie i supperkladde og alm. kladde

0
Hej

jeg kunne rigtig godt tænke mig at man kunne bruge samme bilagsserie uanset om man bruger superkladden eller den alm. kladde.

Jeg arbejder fx bedst og hurtigst i superkladden, men vil også gerne bruge autobank - men så skal jeg hele tiden sørge for at ændre bilag nr. alt efter hvilken kladde jeg arbejder i - og dermed kommer man nemt til at lave fejl i nummerrækken når man skal huske at ændre selv.

mvh

Bettina (bogholder)
i Forslag » Andet af (300 points)

1 Svar

Hej Bettina :)

Jeg kan godt forstå behovet for at bilagsserien skal hænge sammen. Jeg er dog ikke helt med på, hvorfor det udelukker superkladden, hvis du skal bruge autobank. Du kan godt overføre posteringer fra bankafstemningen til superkladden.

Kan jeg få dig til at uddybe, hvorfor dette ikke fungerer for dig? Så kan jeg bedre vurdere, hvad vi kan gøre bedre.

Hvis du er i tvivl om, hvordan autobank kan fungere med superkladden, så må du endelig sige til :)

 

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Ja man kan godt overføre til superkladden men så virker autoforslag ikke og man har ikke mulighed for andet end finansbogføring - hvis jeg skal sidde og dele bankfilen op i hvilken for for postering det er så forsvinder fidus og dermed vil jeg ikke spare noget tid og det er på ingen måde nogen hjælp
- jeg har fået vejledning fra chatten så hvis der er noget jeg har misforstået vil jeg meget gerne høre mere her om.

mvh
Bettina
Hej Bettina :)

Tak for forklaringen. Du har fuldstændig ret i, at det kun er finansposteringer, der kan overføres.

Jeg vil starte med at sige, at der ikke bliver ændringer, som betyder, at de vil have samme nummerserie. Jeg har vendt den med vores udviklere, og denne opgave skulle være stor til, at de kunne få det passet ind i deres plan.

Jeg vil derimod prøve at arbejde hen imod, at superkladden bliver i stand til at få overført alle de tre typer af posteringer.
Vil det også kunne løse din udfordring?

Det er ingen garanti for, at denne løsning vil komme. Der skal jeg lige vende den internt først.

Hvis denne løsning kan passe dig, så går jeg videre med sagen. Forslaget sættes som overvejes indtil videre :)

Hilsen Jesper Mieritz
Hej Jesper

Ja hvis kommer til at virker på samme måde uanset hvilken kladde man vælger vil det være helt fint.

Mvh
Bettina
Mange tak for din tilbagemelding.
Jeg skal nok vende tilbage her på indlægget når jeg ved mere :)
Hej Betinna :)

Vi har snakket om det internt nu.
Det er blevet besluttet, at der på nuværende tidspunkt ikke vil blive arbejdet hen i mod at forbedre muligheden for at arbejde med superkladden sammen med autobank.

Begrundelsen bygger på, at det er for stor opgave at få lavet lige nu. Der er andre ting, som vil blive prioriteret højere.

Derfor vil jeg sætte dit opslag som implementeres ikke.

Du skal dog have tak for at ytre dig her på forum. Det er altid godt at se aktive brugere af e-conomic :)