Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mulighed for at danne et præsentabelt årsregnskab

+1
Hej,

Jeg er generelt tilfreds med at arbejde med e-conomic systemet, men jeg må indrømme, at jeg blev helt misundelig, da jeg opdagede, at det nu hos jeres konkurrent Dinero Pro er muligt at danne en fuldt færdig årsrapport.

Jeg kan se, at I for et år eller længere siden har afvist at arbejde i den retning. Jeg er dog sikker på, at mange af de små, mindre og mellemstore virksomheder, I har som kunder, lige som jeg selv virkelig ville påskønne denne facilitet, der vil gøre det hele meget nemmere for de virksomheder, som ikke er forpligtet til at anvende revisor.

Og når I nu ikke længere ville være first movers i forhold til årsrapport-faciliteten, kan det så tænkes, at I vil genoverveje muligheden for at danne en færdig årsrapport ?

Mvh/ Britta Hansen
i Forslag » Andet af (180 points)

2 Svar

Hej Britta smiley

Først og fremmest, så er jeg glad for du er tilfreds med e-conomic.

Jeg vil medgive, at det kunne være en rigtig brugbar funktion for mindre virksomheder. Jeg er dog i tvivl om du mener selvangivelse eller årsrapport. Jeg kender ikke alle funktioner hos Dinero, men jeg har svært ved at se, hvordan man 'bare' kan danne en årsrapport. Den indeholder beskrivelser, noter og andre ting, som man skal tage stilling til fra år til år. Det kan selvfølgelig være, at i også skal det hos vores kollegaer fra Dinero, men det er i hvert fald ting man også skal tage stilling til.

Jeg var desværre ikke med inde over sagen, da den blev afvist for et par år siden, og derfor kender jeg ikke tankerne bag den beslutning. Derfor vil jeg gerne prøve at den op igen og se, hvad vi kan nå frem til. Jeg vil ikke love dig, at det er noget vi kommer til at lave, men jeg vil gerne tage den med på vores næste møde, hvor vi snakke om det internt.

 

Mange tak for dit input. Jeg vender tilbage når vi har snakket om det :)


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Tak for dit svar og tilsagn om at disksutere og genoverveje ideen. Jeg mener årsrapport (ikke selvangivelse) og jeg er godt klar over, at faciliteten nødvendigvis skal inkludere mulighed for at taste ledelsens beretning, dato for evt. generalforsamling og angivelse af regnskabsprincipper ... og at der evt. er ekstra abonnementspris for at tilvælge denne facilitet. Jeg tror bare, at der er rigtig mange af jeres kunder, som ikke er underlagt krav om revisor, og for dem vil det være en fantastisk facilitet at kunne udfylde årsrapporten direkte i e-conomic i stedet for at hente forskellige rapporter som bagefter skal omberegnes for at passe ind i Erhvervsstyrelsens system for årsrapportgenerering. Hvis man kunne lave det i den samme proces og system (med tilføjelse af ekstra information) ville det være et kæmpe skridt fremad.

Krydser fingre for at du kan overtale dine kolleger til at se potentialet :-)
Hej Britta :)

Jeg beklager jeg først vender tilbage på dit forslag nu.

Grunden til jeg har ventet lidt er fordi der har været meget snak om rapporter generelt i e-conomic.

Vi går lidt og afventer en løsning fra Visma, som er vores ejere. De har nemlig et udvidet rapportmodul, hvor man kan brugerdefinere sine rapporter. Snakken har gået på, hvornår dette skulle komme til e-conomic og derfor også om vi skal sætte udviklingen af vores egne rapporter indtil da.

Planen er lige nu, at vi skal kigge på dette modul i løbet af 2018, og derfor vil vi ikke gå ind og udvikle nye rapporter, som kommer med dette modul. Derfor vil jeg i første omgang afvise dit forslag om at lave denne rapport, men du skal vide, at vi er i gang med at kigge på et modul fra Visma, som vil kunne løse rigtig mange udfordringer med rapporter.

Mange tak for at du ville bruge din tid på at skrive på forum. Det er altid værdsat :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)