Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Husk sortering på kunde- og varenumre

0
Jeg arbejder som selvstændig konsulent og skifter derfor ofte arbejde. Som følge deraf, opretter jeg en ny kunde og (mindst) én ny vare, hver gang jeg skifter opgave.

Når jeg skal lave en ny faktura er det altid den ældste kunde, der står øverst i listen og altid det ældste varenummer, der står øverst. Hver eneste gang må jeg klikke på kolonnen med kundenumre hhv varenumre for at "vende sorteringen".

Jeg synes det ville være fantastisk om e-conomic huskede den valgte sortering til næste gang.
i Forslag » Andet af (200 points)

2 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

Jeg kan godt se, at det kan være irriterende, at de nyeste kunder og varer kommer ned i bunden. Inden jeg vil give dig en afklaring på om jeg tager dit forslag med videre, så har jeg et forslag til, hvordan du kan arbejde anderledes i e-conomic.

Når du nu opretter kunder og varer på ny hver gang du sælger noget, så lyder det som om du først går ind under salg -> kunder -> kunder -> opret kunde. Så er kunden klaret. Nu gør du det samme for varen ved at gå ind under salg -> varer -> varer -> ny vare. Først her du færdig med at oprette, og så kan du lave fakturaen.

I stedet for at gøre det, så kan du starte med at lave fakturaen. Du kan direkte herfra oprette kunden og varen, så det aldrig nogensinde bliver aktuelt, hvilken rækkefølge de ligger i. Du sparer ovenikøbet både tid og museklik ved at gøre det på denne måde.

Du gør det ved at oprette en faktura fuldstændig som du plejer. Du klikker nu 'tilføj kunde'. I stedet for at skulle finde kunden i listen, så kan du klikke på 'ny kunde'. Så kan du oprette kunden direkte her og efterfølgende er kunden automatisk valgt på fakturaen.

Du kan se hvor knappen er her:

Du kan gøre fuldstændig det samme for en vare ved at oprette varen med udgangspunkt i fakturaen.

Det tænker jeg er en hurtigere og nemmere måde for dig at arbejde på. Det kan selvfølgelig være jeg tager fejl.

Hvis jeg er helt galt på den, så må du meget gerne rette mig, eller hvis der er noget som ikke giver mening. Så kigger vi bare på det igen :)

 

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Jeres svar ville give mening, hvis jeg hver gang jeg skulle lave en ny faktura, skulle oprette en ny kunde. Det er dog ikke tilfældet, da mine kontrakter er alt fra tre mdr til flere år. Jeg forsøger blot at påpege, at efterhånden som man som bruger, får oprettet flere og flere kunder og/eller varer, vil de nyeste altid stå sidst i den liste man får frem.

Jeg vil bare gerne have at sorteringen bliver husket til næste gang man logger på :-)
Forslag af (200 points)
Hej igen :)

Jeg beklager jeg har misforstået dig. Formuleringen "Som følge deraf, opretter jeg en ny kunde og (mindst) én ny vare, hver gang jeg skifter opgave." snød mig til at tro du skulle oprette en ny hver gang :)

Men jeg kan godt se, at du så skal ind og vende sorteringen hver gang. Jeg snakkede vores udviklere omkring det, og de havde en masse andre ting på deres bord, og derfor ville dit forslag ikke blive prioriteret, da løsningen på problemet kun kræver et ekstra klik.

Det er selvfølgelig irriterende. Det kan jeg sagtens se, men jeg vil hellere være ærlig at sige, at dette forslag ikke vil vægtet ret højt i forhold til andre, som skaber større værdi.

Derfor vil dit forslag blive afvist. Ikke fordi det er en dårlig ide. Det er det slet ikke. Der er bare andre steder i programmet, hvor vi kan skabe mere værdi.

Du skal dog have tak for at bruge din tid på vores forum.

Hilsen Jesper Mieritz :)