Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Smart Inbox, fejl og mangler

+6
Smart Inbox er kommet i gang, her er mine mangler, tilføj gerne DINE med et nr foran så der kan besvares med henvisning til nummeret. :-)

1. Kreditor, Kan ikke indtaste navn, hvor den så overfører kreditornummer til feltet

2. Modkonto, efter at have indtastet navn kommer kontonr frem, når man så ændrer noget efterfølgende returneres indtastningen til det indtastede.

3. Hvis der kun rettes i tekst på note overføres dette ikke til tekst i kassekladden, Kun hvis hele noten fjernes.

4. Der er intet tekstfelt så der kan påføres forklarende tekst til bilag.

5. Der kan ikke påføres forfaldsdato, Forfaldsdato påføres efterfølgende ikke i kassekladde.

6. Der kan ikke påføres afdeling på postering, Afdeling påføres efterfølgende ikke i kassekladde.

7. Fakturadato med format 01.07.2017 SAMT 260617 kan ikke hentes fra faktura

8. Kreditor kan ikke findes hvis CVR.nr ikke står på forsiden, (den kan ikke hente tlf.nr)

9. Man kan ikke overspringe et bilag til senere

10. Ved nyt bilag starter cursuren ikke op i notatfeltet
i Forslag » Bilagshåndtering af (3.0k points)
11. Fakturaen fra sidste kvartal fra E-conomic kan den ikke læse beløb og dato på ;-)
Hej Jimmy
Jeg har testet lidt på e-faktura. Det virker sådan set meget godt, men det ender selvfølgelig med de samme fejl, som du påpeger. Jeg har en dialog i gang med e-conomic, men jeg tror desværre ikke de forstår det.
mvh
Finn
e-consultic.dk

PS. Den direkte dialog skyldes, at jeg ikke er tilfreds med et svar om måske et halvt år.
Hej, der mangler foruden afdeling også mulighed for at fordele på flere konti. Eller en ganske fin funktion men med de mangler er den ubrugelig iforhold til alm. kassekladde.

4 Svar

12. Der kan ikke indtastes/hentes Betalingsspec (13 cifre) til betaling med +71 / +73 / +75
Forslag af (3.0k points)

Hej Jimmy og tak for alt den feedback på vores SmartInbox!

 

Jeg vil gå punkterne gennem, hvor jeg starter med nummer 1. Jeg har dog en del opfølgende spørgsmål, så jeg er sikker på, at jeg forstår dig rigtigt. Men det tager vi punkt for punkt herunder:

 

 

1. Kreditor, Kan ikke indtaste navn, hvor den så overfører kreditornummer til feltet

Jeg er ikke helt klar over om jeg misforstår dig her. Jeg læser det som om du gerne vil skrive navnet på leverandøren og så skal den vise leverandørnummeret i feltet. Det gør den allerede, så jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener. Vil du uddybe?


2. Modkonto, efter at have indtastet navn kommer kontonr frem, når man så ændrer noget efterfølgende returneres indtastningen til det indtastede.

Det eneste jeg kan se, som påvirker modkonto er, hvis du ændrer kontonr. De andre felter kan jeg ikke se påvirker det du har tastet i modkonto.

Ikke desto mindre, så virker det mærkeligt den fjerner modkonto, når du skiver konto. Derfor vil jeg gerne dykke ned i det problem og videre give det til vores teknik.

Hvis du oplever det med andre felter, så må du meget gerne sige til.


3. Hvis der kun rettes i tekst på note overføres dette ikke til tekst i kassekladden, Kun hvis hele noten fjernes.

Jeg kan kun genskabe dette hvis er meget hurtig til at rette noget, og så trykke ’oprette postering’. Systemet skal lige nå at markere med ’gemt’. Når den har gjort dette, så skulle den overføre noten direkte ned i tekstfeltet.

Hvis du oplever andet, kan jeg så ikke få dig til at sende et video eksempel til info@e-conomic.dk att. Jesper Mieritz.

Hvis du gør det, så skal jeg nok tage et kig på det.


4. Der er intet tekstfelt så der kan påføres forklarende tekst til bilag.

Du har ret i, at der som sådan ikke er noget felt til tekst.
Hvis du skriver noget i ’note’, så skulle den meget gerne tage det med i tekstfeltet i kassekladden.

Kan du bruge den løsning?


5. Der kan ikke påføres forfaldsdato, Forfaldsdato påføres efterfølgende ikke i kassekladde.

Det er helt korrekt og denne del er vi gang med at kigge på, så det er noget vi på sigt vil arbejde hen i mod.


6. Der kan ikke påføres afdeling på postering, Afdeling påføres efterfølgende ikke i kassekladde.

Afdeling er også noget der er efterspurgt, som vi er i gang med at kigge på. Der er ikke et endeligt svar omkring dette, men det er noget vi er opmærksomme på.


7. Fakturadato med format 01.07.2017 SAMT 260617 kan ikke hentes fra faktura

Jeg kan sagtens se, hvad du mener her, og det giver ikke mening. Derfor vil jeg også tage denne videre til vores udviklere.


8. Kreditor kan ikke findes hvis CVR.nr ikke står på forsiden, (den kan ikke hente tlf.nr)

Det er ikke optimalt. Jeg vil videregive dette til vores teknik.

9. Man kan ikke overspringe et bilag til senere

Bare så jeg er helt sikker. Hvad mener du med ’overspringe’ et bilag?

10. Ved nyt bilag starter cursuren ikke op i notatfeltet

Det er helt korrekt. Jeg kan ikke se det er noget vi har hørt om før, så jeg vil videregive det til de personer som sidder med udviklingen af SmartInbox. Det er ikke garanti for det bliver lavet om. Der må vi lige afvente og se, hvad de melder tilbage.

 

11. Fakturaen fra sidste kvartal fra E-conomic kan den ikke læse beløb og dato på

Det er selvfølgelig et rigtig skidt eksempel, når den ikke engang kan læse vores egen faktura, men vi er i gang med at kigge på, hvordan vi kan optimere ’læsningen’ af faktura ;-)                        

 

12. Der kan ikke indtastes/hentes Betalingsspec (13 cifre) til betaling med +71 / +73 / +75

Tænker du her på, at det skal være muligt at danne betalinger til betalingsfilen allerede fra Inbox’en?

 

Jeg håber det hele giver mening, ellers siger du bare til :)


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
1.
Den fremfinder kreditornr, påfører det, men sletter det igen når man ændrer i tekstfeltet og så er skal man taste det igen
2.
tak
3
ok, tjekker om den stadig fejler
4
ja
5
afventer rettelsen :-)
6
afventer rettelsen :-)
7
afventer rettelsen :-)
8
afventer rettelsen :-)
9
jeg har et bilag jeg lige vil vente med at bogføre (Chefen skal forklare hvad han har købt)
Løsning
Jeg har så set at så kan du musemarkere det næste bilag på oversigten i stedet for, så har man "sprunget den over" og gået i gang med det næste bilag
10
Hvis der er fundet informationer til alle felter, bør det kun være notatfeltet der skal ændres og cursoren bør så stå der, alternativt skal man kunne redigere feltrækkefølge, som der skal udfyldes (som i kassekladden)
11
har i overvejet at bruge motoren fra EAN? og når der så faktureres fra en anden E-conomic kunde læses dette også sådan?
12
nej, men at lægge betalingsinformationen ind allerede fra kreditorfakturaen, så når man vil lave filoverførsel til banken, skal man ikke TASTE
73+xxxxx xxxxx xxxxx+xxxx xxxx
alle disse tal igen hvor der er mulighed for fejl

Tak for svarene, jeg afventer rettelser :-)
Hej Jimmy og tak for opfølgningen :)

1.
Den kan jeg ikke genskabe hos mig. Ville du være frisk på at sende en video til info@e-conomic.dk att. Jesper Mieritz?
Så skal jeg nok få kigget på det :)

10.
Jeg er med på, hvad du mener. Jeg har snakket med dem om det, og jeg vil være ærlig at sige, at det ligger et stykke nede i bunken af ting, som de gerne vil forbedre på Inbox'en. Derfor vil jeg ikke love dig, at dette forslag bliver implementeret, men det er givet videre :)

11.
Jeg vil umiddelbart tro, at det kan svært at sammenligne de to, da EAN bliver sendt i et andet format, hvorefter de også læses på en anden måde. Det skal siges, at jeg ikke er ekspert her, så jeg vil godt prøve at foreslå det til dem, som ved lidt mere end mig.

12.
Rigtig god pointe du har her. Det er også noget af det øverste på vores liste i forhold til SmartInbox, så denne funktion er vi allerede i gang med at kigge på :)
Hej til jer der følger med her.

Jeg har en fremragende nyhed! Betalingsoplysninger bliver nu taget med i kassekladden :)

Det fungerer på den måde, at fakturaen vil blive scannet og herefter ledes der efter OCR. Hvis ikke OCR linjen kan findes, eller slet ikke er der, så vil den falde tilbage på leverandørens opsætning og tjekke de oplysninger, der er tastet ind på leverandøren :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Nu er det mange år siden jeg blev udlært som EDB-assistent men noget af det der blev lagt stor vægt på ved programmering var at lave programstumper der kunne genbruges.

Jeg ved godt man ikke ønsker at lave en ny kassekladde i Inbox men jeg synes man skulle genbruge nogle af de gode ideer fra kassekladden – de er jo udviklet gennem mange år ;)

FX:

13. Opslag i finanskonti:

Her vises et helt nyt skæmbillede:
Der vises 10 af gangen – ingen 10/20/alle-knap
Ingen mulighed for at søge
Ingen mulighed for at oprette en ny konto
Ingen mulighed for at se kontokort på kontoen

Hvorfor ikke bruge samme opslagsfunktion som i kassekladden ?


14. Opslag i kreditorkonti:
 

Her vises et helt nyt skæmbillede:
Der vises 10 af gangen – ingen 10/20/alle-knap
Ingen mulighed for at søge
Ingen mulighed for at oprette en ny konto
Ingen mulighed for at se posteringer på kontoen

Hvorfor ikke bruge samme opslagsfunktion som i kassekladden ?


15. Mulighed for selv at bestemme hvilke felter der vises

Allerede nu er der mange der ønsker sig ekstra felter i Inbox og med god grund
En af mine ”kæp-heste” er at jeg kun gider se på bilaget/fakturaen 1 gang !
- og det skal selvfølgelig være i inbox wink

Problemet lige nu er at jeg ikke kan se om den afløfter betalingsinformationer/forfald mv korrekt
Jeg er derfor nød til at løbe alle leverandørfakturaerne igennem en gang til i kassekladden og så er det smarte lidt væk.

Jeg hører argumenterne at det skal være simpelt og overskueligt – enig men også anvendelig…

Tænk derfor allerede nu muligheden ind for selv at ”redigere feltrækkefølge” som i kassekladden.
Skal jeg ikke bruge Afdeling eller Valuta  osv så lad mig skjule dem – men de der bruger disse skal da have muligheden og ikke fejes af med at det bliver for uoverskueligt


René Arpe It-konsulent
Forslag af (17.3k points)