Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Globale kontaktpersoner og lev.adresser

0
Jeg har et forslag der går på at man gør kontaktpersoner og leveringsadresser globale.

I alt sin enkelthed kan man ved oprettelse af ny kunde, eller rettelse i eksisterende plukke kontaktpersoner og lev.adresse imellem allerede oprettede.

Et eksempel: Hvis jeg levere varer til et centrallager for 24 butikker ( der er oprettet som selvstændige kunder ), men de har alle samme leveringsadresse. På samme måde kan de have enten samme eller forskellige kontaktpersoner. Hvis jeg ved at leveringsadressen er nr.47 i den globale liste, indtaster jeg det ved oprettelse af kunden. Alternativt vælger jeg fra listen. Ændre jeg i den globale liste ændres automatisk alle steder den er benyttet.

Jeg er bekendt med at man kan importere fra CSV-fil, men synes det er rarest at arbejde i e-conomics brugerflade.
i Forslag » Andet af (140 points)

1 Svar

Hej Lars :)

 

Bare lige så jeg forstår dig rigtigt, så beskriver jeg lige, hvordan jeg har forstået din forespørgsel.

Når du siger det er en global liste, så vil du gerne have at fx en kontaktperson ikke kun er knyttet til en kunde, men ligger på en fællesliste, hvor man kan hive samme kontaktperson ned på forskellige kunder. Er det rigtigt forstået?

Så man altså har en global liste, som rammer alle kunder, men samtidigt en lokal liste, som kun er knyttet en bestemt kunde?

Jeg håber du er frisk på lige at hjælpe mig på vej, så jeg er sikker på vi forstår hinanden :)

På forhånd tak smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Ja, det er præcis det jeg mener. Man plukker fra den globale liste og tilføjer dem til de enkelte kunder. Derved skal man ikke hele listen igennem for at finde lev.adresse eller kontaktperson. Ved den globale liste med alle lev.adresser og kontaktpersoner kan man genbruge adresser og kontaktpersoner.
Hej Lars :)

Så er jeg med på, hvad du mener og jeg kan sagtens se det giver mening.
Jeg vil dog også sige, at jeg ikke ser dette som en ret efterspurgt funktion, når vi kigger bredt på vores kunder.

Derfor vil jeg til at starte med afvise din ide. Jeg vil ikke smide den væk, men derimod gemme den i vores idebank.
Vores idebank er et sted vi gemmer ideer, som faktisk er gode ideer, men hvor vi samtidigt må erkende, at vores prioriteringer ligger andre steder.

Hvis der skulle være flere kunder, som kommer med lignende forslag, eller går ind og bakker op på dette forslag, så vil jeg genbesøge din udfordring, men for nu vil vi ikke arbejde videre med det.

Du skal dog have tak for dit engagement for e-conomic og her på vores forum.
Du må have en god dag :)