Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankkonti i fremmed valuta

+5
Hep

Det vil være en STOR forbedring hvis E-conomics kan håndtere bankkonti i fremmed valuta. I mit firma har vi bankkonti i både DKK og EUR. Vi fakturer i både DKK og EUR. Indbetalinger i EUR sker til EUR bankkontoen, gebyrer mv. fremgår naturligvis i EUR på den konto. Der er altså ikke er nogen kursdifference eller omregning før pengene bliver flyttet fra EUR kontoen til en DKK konto. Men da E-conomics kun kan håndtere en valuta på balancekonti kan man ikke afstemme EUR kontoen korrekt medmindre den bliver tømt og pengene flyttet til en konto i grundvalutaen. Det er efter min mening problematisk.

Det virker mildest talt også noget bøvlet at udligne EUR fakturaer i DKK når indbetalingen er i EUR og beløbet på kontoen er i EUR. Desuden virker bankafstemning ikke for EUR kontoen da den indlæste csv naturligvis er i EUR men bogføringen er i DKK.

Jeg kan se at der er andre der efterspurgt en løsning på problemet.

Mvh Søren Ross
lukket som en kopi af: Bankafstemning i flere valuta
i Forslag » Andet af (170 points)
lukket af 🔒
..Det synes jeg er et rigtig  godt forslag - har selv "problemer" med det - det vil være en lettelse også at kunne få det ind i bankafstemning

mvh Kirsten Munk

1 Svar

Hej Søren :)

 

Jeg vil give dig helt ret i, at dette ville være en stor forbedring af e-conomic. Som du også selv skriver, så har dette været oppe at vende før og det er en af de store opgaver vi kunne kigge på. Selv om dette er et meget efterspurgt ønske, så er det meget stor opgave, at få lavet dette og derfor er ikke noget vi laver lige nu.

Jeg erkender, at det ville give så meget mening at lave dette, og det er noget jeg fortsat vil arbejde på vi får kigget på, men som sagen er lige, så bliver jeg nødt til at afvise dit forslag. Vi er dog meget opmærksomme på dette, så din forespørgsel er skam noteret herinde og vi er klar over problemstillingen.

 

Jeg lukker indlægget her og henviser til dette.

Mange tak for forslaget


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)