Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Stop af godkendt Leverandør faktura

+1

Hej

Det ville være en stor hjælp, hvis systemet kunne håndterer at hvis en faktura som egentlig er godkendt for at blive bogført i finans eller projekt - men ikke frigivet til betaling, (måske der skal komme kreditnota eller lign.) Dvs. sige at jeg mangler et felt hvor jeg kan sætte et x i eller fjerne et x om den må komme med ud i et betalingsforslag, (lige skal man hele tiden have fokus på manuelt om den enkelte faktura må betales eller ikke. 

Mvh

Hanne

i Forslag » Andet af (130 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

 

Jeg kan godt se ideen i det du siger, og det ville helt sikkert være smart i forhold til at kunne vente med at danne betalingen.

Jeg vil dog tillade mig at udfordre din forespørgsel lidt.

Hvis du er i en situation, hvor der måske kan komme en kreditnota efterfølgende, så tænker jeg du kunne vente med at danne betalingen. Du kan stadig oprette leverandørfakturaen og ligge den i kladden uden at bogføre den. Den vil dog danne betalingen allerede i det den ligger i kladden, men dette sker kun, hvis du har valgt en betalingstype. Derfor kunne du lægge den der uden betalingstype og vente med at bogføre indtil evt. kreditnota dukker op, hvor du så tilfører betalingstypen til sidst.

Hvis den skal bogføres, så kunne du bogføre den uden betalingstype til at starte med. Når så du er endelig klar til betaling danner du den igen. Denne gang med betalingstype. Så danner du betalingsfilen til banken og sletter kladdepostering for at undgå at skulle tilbageføre posteringer for så at lave dem igen. Så har ikke betalingen med i første omgang, men først når du er klar til at lave betalingen.

Jeg er med på, at dit forslag er nemmere i forhold til at klare den første gang, men det er trods alt ikke ret svært at komme rundt om problemet på denne måde. Derfor vil sige, at dit forslag ikke er noget vi vil implementere i første omgang. Du er meget velkommen til at følge op på mit svar, hvis der er noget jeg har overset, men ellers vil vi lægge fokus andre steder end lige her, da jeg mener vi kan udvikle andre funktioner, som skaber mere værdi for en større del af vores kunder.

 

Jeg håber min forklaring giver mening, ellers må du endelig sige til :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)