Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Afdelingsregnskab virker ikke på konti med valutakursdifferencer

+1
Vi har nu i et år brugt funktionen afdelingsregnskab og fordelingsnøgler på vore konti ( alle konti har tvungen afdeling / fordeling). Vi kan konstatere at f.s.v. angår valutakursdifferencer som bogføres automatisk, fungerer det ikke.

Det er selvfølgelig ikke tilfredsstillende. Vi ved at flere kunder har gjort e-conomic opmærksom på problematikken. Vi synes det er et issue som skal opgraderes og findes en løsning på hurtigt.

MVH

Svend Aage Laursen

Ejlskov A/S
i Forslag » Dimension (afdelinger) af (150 points)

2 Svar

Hej Svend Aage

 

Jeg kan godt se, hvad du mener. Du har helt ret i, at det ikke fungerer optimalt.

Dette skyldes, at de valutakursdifferencer som bliver bogført er systemposteringer og der på denne type posteringen ikke er kobling til afdeling. Når det er sagt, så vil jeg prøve at udfordre om dette er den ’rigtige’ måde at gøre det på til vores næste interne møde. Her vil kigge på om, hvordan det hele ser ud rent teknisk og tage en vurdering af sagen.

Jeg vil derfor tage dit forslag med videre. Efterfølgende skal jeg nok komme med en opdatering på indlægget i forhold til, hvad vi kommer til at gøre.

 

En ide herfra kunne være manuelt selv bogføre difference. Jeg er helt med på, at det ikke er optimalt, men hvis du går ind og laver en to benet postering, som rammer samme konto, men kun det ene ben har afdeling, så vil du kunne fordele ud på dine afdelinger efterfølgende. Du kan endda samle alle valutakursdifferencer på en afdeling og så lave det hele på en gang, hvis det vil fungere for jer. Fordi den har samme konto og modkonto vil det ikke have betydning for saldoen, men kun for delingen af afdeling.

 

Men som jeg sagde, så tager jeg dit forslag med videre, men dette er et lille trick du kan bruge her og nu.

 

Mange tak for du ville bruge din tid på at skrive herinde og rigtig god dag. smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Svend :)

Jeg beklager jeg ikke har fået vendt tilbage på din forespørgsel før nu.

Der er har været en længere dialog omkring emnet herinde, og jeg vil medgive dig, at det er problematisk når systemposteringer ikke bliver taget med i afdelingsregnskabet. Det er sådan, at vi klar over problemstillingen, men at en løsning ikke ligger lige rundt om hjørnet.

Derfor vil jeg sætte dit forslag som implementeres ikke til at starte med. Så har vi rene linjer omkring, at der ikke lægger en løsning klar her og nu.

Jeg vil ikke give op, da jeg mener, at det burde være muligt at finde en løsning i forhold til valutakursen. Jeg vil derfor smide dit forslag i vores idebank. Det betyder, at jeg vil tage fat i sagen igen. Hvis der er noget nyt i sagen, så skal jeg nok opdatere herinde, men for nu, så vil som sagt sætte det til implementeres ikke.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)