Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Vejledende kostpris

+2
Jeg er meget tilfreds med e-conomic generelt, men en ting irriterer mig jævnligt. Hver gang jeg skal oprette en ny vare, skal den vejledende kostpris omregnes til DKK. Mine varer er næste uden undtagelse købt i pund eller euro. D.v.s først skal jeg omregne vejledende kostpris til DKK og senere, når jeg laver leverandørfakturaen, skal jeg ændre prisen tilbage til euro eller pund. Det ville være meget dejligt, om man kunne vælge at skrive vejl. kostpris i forskellige valutaer.
lukket som en kopi af: Kostpriser i anden valuta
i Forslag » Lagerstyring af (250 points)
lukket af 🔒

2 Svar

Helt enig. Vi køber ligeledes i en række valutaer, og det ville være en stor lettelse at få prisen i den rigtige valuta med. Det gør sig jo også gældende i ordren til leverandøren hvor vi har måttet slette prisen.
Forslag af (230 points)

Hej og tak for du ville bruge tid med at komme med forslag herinde på vores forum :)

 

Jeg kan sagtens sætte mig i dit sted og se hvad du mener. Jeg vil give dig ret i, at der helt sikkert er mulighed for forbedring på dette punkt.

 

Jeg vil starte med at understrege, at kostprisen i sidste ende vil blive omregnet til grundvalutaen, som for langt de fleste er DKK. Når det er sagt, så ville det være rigtigt smart, hvis der var felter til angive en kostpris i en anden valuta, som den automatisk tager med. I min verden burde den så være afhængig af, hvilken valuta leverandøren er sat op til. Hvis du har en anden tanke omkring det, så må du meget gerne komme med dit forslag.

 

Vi har haft et lignende forslag før. Det var dog tilbage i 2016, og jeg kan se, der ikke er sket mere siden dengang. Derfor vil jeg tage sagen op igen på vores næste interne møde og se på mulighederne for at gøre dette workflow bedre.

 

Et lille trick herfra er, at systemet godt kan huske, hvilken kostpris du bruge sidst i en given valuta. Dette virker dog ikke, hvis man starter med en bestilling. Her vil den altid tage grundvalutaens kostpris med videre.

Men jeg giver lige et eksempel her:

En lille forklaring til at bakke det op.

Jeg har oprettet to leverandører. En i DKK og en i EUR.

Første gang jeg laver en leverandørfaktura, så vil den tage kostprisen i DKK og numerisk overføre i forholdet 1:1 direkte til EUR. Derfor skal man allerførste gang skrive prisen i EUR. Dette har jeg gjort på forhånd før videoen. Derfor foreslår den prisen i EUR hver gang jeg vælger leverandøren. Som du kan se i videoen, så kan systemet godt holde styr på om det er en leverandør i EUR eller i DKK. Der henter den forskellige kostpriser.

 

Jeg håber det giver mening for dig. Jeg er med på, at dette ikke er optimalt, da det ikke virker på bestillinger, og det sagtens kunne laves bedre ved indtastning af kostpris i flere valuta. Derfor vil jeg gå videre med dit forslag.

Jeg lukker dette forslag med henvisning til dette. Der vil derfor kun blive opdateret på det andet derinde. Du kan ind og følge det, hvis du vil holdes opdateret.

 

Endnu en gang tak for forslaget og rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)