Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rentenota uden begræsning på antal

+2
Hej,

Vi oplever i stigende grad at vores engroskunder ønsker en rentenota, når vi fremsender kontoudtog med rentetilskrivning.

I dag sender vi månedligt kontoudtog med rentetilskrivning, som ikke fremgår som en separat nota.
Jeg er klar over, at vi alternativt skal benytte os af at fremsende rykkere, men det skaber problemer, da vi i så fald kun kan sende tre rentetilskrivninger pr. forfaldne faktura.
Vi har behov for at kunne sende et ubegrænset antal rentenotaer pr. forfaldne faktura, da vi desværre må erkende, at vores engroskunder ikke betaler til tiden.

Det bliver for administrativt tungt, hvis vi skal lave en manuel rentenota, som vil blive udstedt som en faktura.

For at opsummere, vil jeg foreslå at der ved fremsendelse af kontoudtog med rentetilskrivning genereres en rentenota, som fungerer som et separat bogføringsbilag.

 

Kiki Fauerskov Nielsen
i Forslag » Andet af (210 points)
status opdateret

4 Svar

Hej Kiki 

 

Tak for dit indlæg og jeg kan godt se jeres behov for at holde engros kunder i ørerne :-) 

 

I forhold til den rentenota, som seperat bilag du efterspørger, så kan det godt lade sig gøre i e-conomic i dag. Forstået på den måde, at når du benytter vores rykkermodul, så er det muligt at sende alle de rykkere med typen "kontoudtog" du må have behov for samt tilføjelse af evt. rentetilskrivning. 

 

Du kan så i fanen "tekst" ændre teksten fra gang til gang, så du påføre det korrekte rykkernummer om det så er nr. 1 eller 10 er underordnet. 

 

Hvis du ønsker at teste dette på din egen mail? Så kan du tegne en gratis demo aftale her. 

 

Kan det løse det for jer? 

 

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
opdateret
Hej Simon,

Tak for dit svar.

Den løsning du foreslår, er nøjagtig den fremgangsmåde vi benytter i dag og som jeg også beskrev i mit oprindelige indlæg.
Der kommer ikke et separat bilag på renten - der kommer et bilag med alle åbentstående fakturaer og en renteberegning som afslutning på kontoudtoget.

Den løsning er vores kunder ikke tilfreds med.
Vi vil meget gerne undgå at bruge unødvendig administrationstid på at lave en manuel rentenota (faktura) og samtidig have udfordringen med at beregne en korrekt rente.

Jeg forestiller mig, det må kunne lade sig gøre at finde en løsning, da det fungerer, når man sender en almindelig rykkerskrivelse.

Venligst,

Kiki Fauerskov Nielsen
Forslag af (210 points)
Hej Kiki
 
Tak for præciseringen af jeres ønske per telefon og det er jo nogen gange nemmere at forstå det talte sprog frem for det skrevne :-)

Vi vil som nævnt vende dit ønske internt snarest og derefter vil jeg vende tilbage med endeligt svar.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
opdateret
Hej Kiki :)

Jeg faldt over dette indlæg, hvor jeg kan se du har haft en dialog med Simon.

Jeg er en lille smule i tvivl om, hvad du præcis mener her. Jeg ville have spurgt Simon, men han er desværre ikke ansat hos os længere, så jeg er nok nødt til at starte forfra.

Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt, da det er et stykke tid siden du har skrevet dit forslag. Det er dog sådan, at din sag er noteret inde hos. Forklaringen der er noteret er bare ikke særlig god. Det er selvfølgelig vores fejl og det er jeg ked af.

Jeg føler dog alligevel du fortjener, at vi behandler dit forslag ud fra den reelle problemstilling og ikke ud fra, hvad jeg tror det er.

Derfor vil jeg høre om du er frisk på at uddybe den del med, at man på en rykker får et særskilt bilag du sender til din kunde, men at du ikke gør dette, når du sender som kontoudtog. Hvor ser du disse særskilte bilag?

Hvis du er lidt træt af at skulle gøre det igen, så er det helt forståeligt, men så må jeg også bare være ærlig at sige, at jeg får svært ved at følge sagen til dørs :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)