Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Projektmodul: Mulighed for at skrive EAN-numre samt konteringsnummer/referencenummer på projekt i stedet for på kunde

0
Vi har to problematikker ang. projektmodulet:

1: Vi oplever behov for at kunne have flere forskellige EAN-numre på den samme kunde – er det ikke muligt, at man kan tilføje EAN-nummer på projekt i stedet for på kunde – f.eks. har kommunerne flere forskellige EAN-numre til deres forskellige afdelinger – og hvis vi har forskellige projekter, men stadig med samme kommune som kunde, kan vi ikke kun have én kunde, hvor der er tilkoblet ét EAN-nummer

2: Derudover oplever vi også behov for, at man tilknytte et konteringsnummer/referencenummer på en faktura, hvor den selv henter oplysningerne. Igen hentyder jeg til, at det ikke altid er det samme konteringsnummer, som skal på de forskellige projekter, da vi godt kan have forskellige projekter med samme kunde – derfor er det en udfordring, at man kun kan sætte konteringsnummer på selve kunden.
Vi er klar over, at man i selve fakturaen kan indsætte en tekst under ’øvrig reference’, men det er en manuel handling, der skal gøres på hver faktura, hvilket er tidskrævende, i stedet for, at det automatisk kan indsættes.

Det handler i bund og grund om, at vi har behov for, at man kan differencere nogle oplysninger på projektniveau i stedet for på kundeniveau, når man har flere projekter for samme kunde.

Vi ønsker denne ændring, da vi oplever et stigende behov.
i Forslag » Projektstyring af (120 points)
opdateret

1 Svar

 

Hej CHRV2C 

 

Tak for indlægget. 

 

At flytte EAN nummeret fra kunden til det enkelte projekt vil bryde med systemet nuværende logik og det vil blive en alt for gennemgribende operation i systemet til, at vi vil gøre det.

 

1) Det du/i efterspørger, kan dog løses på anden vis.

Da det ikke er muligt i e-conomic, at have et EAN kartotek på den enkelte kunde med referencer/kontaktpersoner, så kan det løses ved at du opretter de enkelte kommuner med deres afdelings navn og EAN nr. for på den måde, hurtigt at kunne identificere den relevante kunde du ønsker at fakturaer. 

 

Jeg vil samtidig overveje, at oprette en specifik kundegruppe til håndtering af dine offentlige kunder og det skyldes, at den ekstra fordel du opnår ved, at gøre det, er at du på ethvert given tidspunkt, kan trække en omsætningsstatistik som viser, hvilke af dine offentlige kunder der er mest rentable.

 

Kan det give mening for jer, at håndtere jeres første problematik på denne måde?

 

2) Vedrørende konteringsnummer & referencenummer, så er det muligt at automatisere i det omfang, at oplysningen/personen skal være oprettet som værende kontaktperson på den enkelte kunde. Det skal gøres manuelt 1 gang, 

 

alternativt, hvis I har jeres referencer i en excelfil? Så er det muligt at importere direkte ind på kunderne ved at følge denne vejledning

 

For når i har oprettet den enkelte kommune med deres afdelings navn i slutningen og tilknyttet en relevant reference, så vil de pågældende oplysninger fremgå automatisk næste gang i skal fakturaer de berørte kunder.  

 

Skulle det vise sig, ikke at fungere for jer? Så vil jeg foreslå at i kigger på vores Visma Business løsning som både er branchespecifik og kan skræddersys til jeres specifikke behov 

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
opdateret
Jeg har kunder med samme behov.
En kommune, kan have mange underafdelinger, med separat EAN nr.

Jeg savner også Norsk EAN, som valgt på kunderne, så man kan sende til Norske kommuner, I har valget i jeres Norske version, som i er ved at lukke ned.

Så ville valgmuligheden jo være fin i jeres DKK version.