Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




E-conomic/PBS

0
Er der nogen der har erfaring med at opkræve fakturaer(huslejeopkrævninger) via PBS ?

Vi har flyttet vores regnskab fra administrator til selv at føre vores regnskab og har flyttet vores dataleverandøraftale(totalløsning) til at køre under vores eget CVR-nr. Min udfordring er at jeg ikke kan se hvor man registrer Kundens(andelshavers) PBS-ident (den konto beløbet trækkes fra).

Håber der er nogen der har et bud...

Med venlig hilsen' Peter Christensen
i Spørgsmål » Andet af (120 points)
status opdateret

2 Svar

Hej Peter 


Tak for spørgsmålet :) 

 

Som jeg forstår din beskrivelse, så har din tidligere administrator (Bogholder/Revisor) haft jeres e-conomic aftale og derved jeres PBS løsning til at kører internt hos dem uden, at du/i har haft adgang til den. Derefter har i fået overdraget aftalen fra admin, så i fik adgang og kunne fortsætte arbejdet. 

 

Såfremt det er korrekt forstået? Så er jeres e-conomic aftale allerede sat op efter denne vejledning og det bør kører som det skal v.h.a. af eksport / import af PBS filer. 

 

Som det fremgår af denne vejledning (Se girokortet) så er det de oplysninger som dine udlejere/kunder skal benytte for at tilmelde sig PBS via deres netbank eller lign. 

 

Så mig bekendt, er det ikke dig der skal indtaste udlejer/kundernes bankoplysninger men de skal de selv ved tilmelding til PBS.

 

Såfremt du har andre opfølgende spørgsmål? så vil jeg anbefale dig, at kontakte vores telefonsupport på 88 20 48 40 man - fre: kl. 09 - 14 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
opdateret
Hej Simon, som jeg opfatter det skal kunderne tilmelde sig på ny, når jeg skifter økonomisystem, selvom de allerede er tilmeldt under den anvendte PBS-ident. Så i første omgang får de tilsendt et giroindbetalingskort.

Med venlig hilsen,
Peter Christensen

Hej Peter 

 

Det afhænger lidt af nogle forskellige faktorer. 

 

Da fakturaerne blev bogført og sendt til jeres kunder, var det så fra det gamle økonomisystem? For hvis det er tilfældet, så vil jeg anbefale at du udligner de åbne poster i det gamle system. 

 

Du kan lave en skilledato, forstået på den måde, at du pr. en specifik dato og fremadrettet opretter alle fakturaopkrævninger fra din e-conomic aftale.

 

Alle opkrævninger før denne dato, skal så behandles i det gamle system. 

 

Forudsætningen for, at du kan lykkes med at importere dine PBS betalinger til din e-conomic aftale er:

1) At din stamoplysninger er opdateret med dine PBS oplysninger (PBS-Nr. & Grp.-nr.) 

2) Du har integreret en kassekladde, som skal modtage indbetalingerne ved import til e-conomic 

3) At fakturaerne er blevet bogført og sendt fra din nuværende e-conomic aftale? 

 

Såfremt de er det? så kan du importere din PBS fil via denne vejledning. 

 

Så umiddelbart, tænker jeg at det er et spørgsmål om, hvor jeres fakturaer er blevet afsendt fra? og ikke nødvendigvis en ny PBS aftale. 

 

Kontakt gerne vores telefonsupport og så kan vi evt. lige få løbet din opsætning igennem? Vi kan kontaktes på telefon 88 20 48 40 man - fre: kl. 09 - 14 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
opdateret