Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fejlhåndtering af fakturaer, der sendes via e-mail eller EAN

+1

Vedr. fakturaer, der er fejlet under forsøg på at sende dem via e-mail eller EAN

Som det er nu skal man tjekke følgende liste, for at se, om der er nogle fakturaer, der er gået i fejl under afsendelsen

Salg -> Fakturering -> Sendt, 'Vis kun ikke-leverede og afviste'.

Jeg savner en fejlbesked direkte i forbindelse med, at fakturaen bliver sendt, dvs. i menuen Salg -> Fakturering -> Fakturaer

 

I listen over de fejlede vil det desuden være en stor hjælp, hvis de fakturaer, der er blevet gensendt, kunne blive markeret på en eller anden måde, enten af systemet eller manuelt af brugeren, således at man kan se hvilke, der er blevet taget hånd om. 

i Forslag » Andet af (130 points)

1 Svar

Hej Lene og tak for dit forslag :)

 

Som jeg ser det er to forslag i dit indlæg. Jeg deler derfor mit svar op i to dele.

Den første er den del med at kunne se om der er fejl direkte ved afsendelse af fakturaen.

Jeg kan sagtens se ideen i det og det ville være super smart, hvis det kunne lade sig gøre. Jeg vil dog sige, at ’fejlmeddelelsen’ ikke er noget vi får i det sekund din faktura bliver sendt afsted. Den skal først komme frem til modtageren, hvis den kommer frem, hvorefter vi får besked om den er modtaget eller ikke. Der vil ofte være en lille forsinkelse fra du trykker send til den når frem til slutpunktet. Der kan være kø på modtagerens server eller lignede, som giver disse udfordringer.

Det kan derfor være svært at give dig et svar i det du sender fakturaen. Simpelthen fordi vi i det øjeblik ikke ved om den er modtaget. Derfor tror jeg det bliver meget svært at lave denne løsning uden du skal sidde og vente på den kommer frem og så får du en besked. Det ville selvfølgelig stadig være smart med alle dem der ikke bliver modtaget, men hvad med alle dem der rent faktisk kommer frem? Der skal man så sidde og vente og vente på den siger god for den, hvilket vil være til gene for stort set alle vores kunder. Det skulle jo meget gerne være sådan, at langt de fleste faktura går gennem første gang ;-)

 

Jeg vil dog alligevel tage dit forslag med videre og høre, hvordan mulighederne for dette er rent teknisk, men jeg vil allerede nu sige, at du ikke skal sætte næsen for højt efter det.

 

I forhold til den anden del der vedrører gensendelse, vil jeg sige, at det giver super god mening og de tekniske udfordringer herved er mere spiselige end ved den første del. Derfor vil jeg også tage det forslag med videre internt, hvor vi vende dit forslag og se på, hvad vi kan gøre.

Bare af ren nysgerrighed. Har du et forslag til, hvordan denne funktion skulle optræde i programmet? Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke love dig vi laver det, og at det kommer til at ligne den version du gerne vil have, men det er altid godt at kunne blive inspireret af jer, der til dagligt sidder og arbejder med det.

 

Begge dine forslag er derfor under overvejelse. Som sagt vil jeg dog sige, at den første del godt kan blive svær rent teknisk, men det får vi kigget på herinde.

 

Endnu engang tak for dit forslag og rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Tak for dit svar.
Ud fra dit svar, kan jeg godt se, at det ikke er muligt at lave en her og nu popup med en evt fejlbesked.
Med hensyn til det andet, kunne det være et nyt felt pr linje i sendt oversigten, hvor brugeren kan sætte et tjekmærke, når der er blevet gensendt og fejlen dermed er blevet håndteret.   
Hvis det skal være rigtig smukt, kunne man bruge dette bruger opdateret felt og sætte det på i søge kriterierne på Sendt fanen, - ligesom der er et felt med 'Vis kun ikke leverede og afviste'. Det kunne være noget a la: 'Vis kun ikke genbehandlede fejlede'. Men det sidste er en 'Nice to have' funktion ;-)

Mvh. Lene
Hej Lene og tak for dit svar :)

Jeg arbejder videre med det og vender tilbage når vi har vendt den herinde.
Hej Lene :)

Jeg beklager jeg først får vendt tilbage nu.

Jeg arbejdede i sin tid videre med dit forslag, hvor det kom på liste internt over forslag, som ville give mening at kigge på. Der var dog flere ting inde over og derfor ville jeg lige vente med en tilbagemelding, da jeg ikke helt vidste, hvordan det ville ende.

Jeg kan se forslaget ikke er kommet så meget videre og prioriteringen af denne ikke er høj nok til, at jeg vil love dig dette vil komme. Jeg vil derfor ikke sige, at det aldrig kommer, men for nu vil jeg parkere forslaget. Det vil fortsat være gemt på listen over forslag som giver mening, men indtil jeg en klar løsning i vores planer, så vil jeg sætte forslaget som implementeres ikke, da det ikke længere er retvisende at sige vi overvejer det.

Det er selvfølgelig ikke det svar du ønskede, men jeg vil alligevel give dig en melding på, hvordan status er herinde.

Rigtig god dag :)