Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




% felt under Prisgrupper(særpriser)

0
Kan der oprettes et felt under fanen med særpris der kan benyttes til % influering på prisen?
Eller kan der laves en "pil"markør der gør at man kan vælge Kr el %.

Dette vil gøre at kundernes Særpriser vil øges i takt med prisstigning, som vil afhjælpe at man ikke glemmer at rette dem til.

På forhånd tak.
i Forslag » Andet af (160 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

 

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så kan du godt klare den via lagermodulet. Det er dog ikke som særpriser, men som rabatgruppe. Her kan du nemlig arbejde med en procentsats i stedet for et fast beløb.

Jeg prøver at forklare her:


Måden du gør det på er ved først at oprette en varerabatgruppe og tilføjer gruppen på alle de varer, som skal have rabat, eller som skal have en højere pris, hvis du også kører den vej. Hvis dette er tilfældet, så skriver du procent i minus.

Du kan oprette gruppen under lager -> varer -> varerabatgruppe. Varerabatgruppen tilknyttes på selve varen. Det er så varerabatgruppen, som bestemmer, hvilke varer, der skal rabat på. Du kan lave flere varerabatgrupper, hvis du ønsker dette.

Der skal også oprettes en rabatgruppe på kunden, der angiver mængden af rabat. Lad os antage det er 10% i rabat. Jamen så tilføjer du alle varen til en bestemt varerabatgruppe og herefter opretter du en rabatgruppe og sætter den til 10% rabat, hvor denne rabatgruppe smides på kunden.

Så vil kunden modtage 10% i rabat på alle de varer som har tilknyttet en varerabatgruppe. Fordi det er rabatgruppen på kunden, der angiver mængden af rabat, så kan du bare oprette forskellige grupper, hvis nogle skal have 5%, 10%, 15% osv. Hvis de ingen rabat skal have, så lader du bare være at angive en gruppe på kunden.

Det giver dig altså mulighed for at have forskellige priser på dine varer afhængigt af kunden.

Du skal dog angive satsen i procent. Hvis du fortsat har nogle, som altid kører med samme særpris, så kan du beholde din nuværende opsætning på dem. Derfor kan du nu både angive en sats i procent og en særpris. Procentsatsen tages så ud fra den salgspris der er på varen.

 

Jeg håber det giver mening og det kan hjælpe dig videre. Jeg er med på det kan være lidt svært at fange den lige ud fra et par linjer jeg har skrevet. Du derfor er meget velkommen til at hoppe herind og her, eller kontakte vores support på 88 20 48 40, så kan vi tage en snak omkring det.

 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Det er MEGET omstændigt at oprette så kunden får % på listeprisen istedet for en fast særpris!!

Det ville være så ekstremt meget lettere hvis man bare i særprislisten kunne vælge mellem 3 måder at have særpris på¨:

Fast pris: Fx 29,95 pr stk
Fast rabat i kr: Fx altid 10 kr i rabat på listeprisen
Fast rabat i %: Fx altid 25% rabat på listeprisen

Og evt lave det så man enten kun kan vælge/sætte beløb i eet felt eller så man skal vinge et felt af, der så skal være gældende

Man kan jo have en kunde der på nogle varer får en fast pris og på andre en fast rabat - det kan man pt ikke i Economic, det er enten den nemme med særpris eller den lange med %

Det ville virkelig kunne gøre en forskel både for os på kontoret i hverdagen, men bestemt også for sælgerne i marken, der kan aftale mere dynamiske priser!
PS! Jeg kan ikke finde ud af at stemme - så dette forslag har altså absolut min stemme!

Der er plads til forbedringer af særpriser!!

Hej igen og mange tak for at følge op

Jeg kan sagtens følge dig i, at det kan virke omstændigt. Derfor vil jeg også helt klart anbefale dig at den direkte med en supporter over telefonen. 
Det er af og til en fordel, når vi skal gennem de lidt mere komplekse arbejdsgange. 

Bare for at være helt sikker på trods af kompleksiteten. Hvordan vil det så løse din udfordring, hvis du sammen med en supporter kan få hjælp til at sætte det op? smiley