forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Revisionsbranchen under konstant udvikling

+2
Sådan lyder indledningen til dagens indbydelse fra e-conomic til en inspirationsevent torsdag den 9. februar.

Et ganske godt billede af e-conomics åbenbare målgruppe: Revisorerne. Hvad med de stakkels virksomheder, der har har brug for, at e-conomic følger med tiden.

E-conomic har 2 helt store problemer: Lagerstyring og valuta.

Jeg mener, at der snarest burde følge et seminar for e-conomics professionelle kunder og deres dagligdag.

Al respekt for revisorerne, men har deres kunder ikke de rigtige redskaber, kan revisionen kun blive omfattende og smertefuld.

Så vidt jeg husker, havde Mads Rebsdorf på et tidspunkt et forumindlæg om mere kærlighed til kunderne. Nåh Nej, til revisorerne.

Men som kunde venter jeg fortsat på de hede blikke, den kærlige omsorg og en fremtid hånd i hånd.
spurgt 30 Jan i Spørgsmål » e-conomic generelt af Erik Jensen
status opdateret 30 Mar af Andreas Polk

1 Svar

Hej Erik
Jeg vil gerne undskylde for, at du først får svar nu – Jeg har misset den og det er ikke godt nok.
 

Overskriften på vores inspirationsevent har måske været lidt tvetydig.
Revisionsbranchen omhandler lige netop også virksomhederne i forhold til e-conomic og brugen af et regnskabsprogram.
Emner som elektronisk dokument håndtering, elektronisk fakturering og automatisering imellem bank og regnskabsprogram var på dagsorden.

Det er i særlig grad de professionelle kunder som du ville være et godt match til det event men også revisorer og bogholdere.

Jeg ser revisionsbranchen som et samspil imellem revisorerne og virksomhederne.
Hvor netop de rigtige redskaber er nødvendigt for revisorer og bogholdere - ellers kan det blive omfattende og smertefuldt som du siger.

Vi forsøger løbende på, at samarbejde med vores kunder også omkring ny implementering eller forbedring af programmet.
Det er f.eks. muligheden for, at beta teste vores nye dokumenthåndtering for netop at få værdifuldt viden fra vores kunder og det er både revisorer, bogholder og virksomhederne.
 

Lige netop denne nye dokumenthåndtering som der er i beta er grobund for en af de grundlæggende ændringer/udviklinger der sker i revisionsbranchen.
Håndteringen af fakturaer, bilag/kvittering og betalinger er et af der hvor der virkelig sættes ind.
F.eks. Elektronisk fakturering og OCR aflæsning af fakturaen – Jo vist det er ikke et uberørt eller ukendt område. Nærmere en af de grundlæggende arbejdsgange der findes i virksomheder som kan automatiseres.

Der er også fokus på eksport af betalinger til banken som i stedet for eksport/import som det kan gøres i dag. Det skal være muligt med en direkte integration til banken således vores kunder kun skal godkende betalingen i banken.

Det er virkelig områder som jeg oplever falder alle vores kunder nært. Om det er revisorer, bogholder, administratorer og virksomheders bogholderi afdelinger.

Set i lyset af disse fokus områder så vil jeg også gerne vende de områder du nævner her, Lagerstyring og valuta.

Lagerstyring er et vidt begreb i forhold til kompleksitet.
Ved mere komplekse behov i forhold til lagerstyring så er det ikke vores lagermodul der bør anvendes. Det er tiltænkt til mere simple behov.

Der er som det ser ud lige nu planlagt, at vi skal ind og forbedre lagermodulet i forhold til de alm. arbejdsgange.
Hvilke områder i lagermodulet vi så går i gang med vil tiden vise – fokusset er til, at starte med de alm. arbejdsgange i lagermodulet.

Der er ikke planlagt valuta som et fokusområde her i 2017 i hvert fald. Jeg ved fra dialog med både dig og andre kunder her på forum det kunne ønskes mere automatisering af valutahåndteringen – Det kunne være bankafstemning i anden valuta, kursregulering af valutakonti eller kursdifferencer.

Det er også noget jeg gør opmærksom på i forhold til vores tekniske roadmap - Her valgte vi som bekendt andre områder.

Jeg mener vi har nogle rigtig spændende projekter i sigte sammen med vores kunder som skal være med til, at styrke samarbejdet imellem vores administratorer og virksomheder.

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 30 Mar Spørgsmål af Andreas Polk
Tak.
Det er meget godt, at i automatiserer så meget som muligt af det daglige arbejde.
Men hvad hjælper det, at vi hælder en masse data ind i systemet, men efterfølgende mangler styrings- og analyseredskaber i form af rapporter, der kan udnytte de mange data.
OK. I henviser til 3. parts apps. Hvor mange er der behov for af dem, for at udnytte den store datamængde?
Det koster lige så meget som at overgå til et bare lidt større system, hvor hele paletten er tilgængelig.
e-conomic er for mig blevet en base med en uendelig mængde u-udnytbar data.
Hej Erik.
Har du et par eksempler på nogle konkrete redskaber du mangler?  Også meget gerne hvad det bruges til? – I forhold til styrings- og analyseredskaber.

Med venlig hilsen
Andreas Polk
Hej Andreas.

Ja, dem synes jeg, at jeg ofte har fremhævet, men forgæves. Så nu bruger jeg kræfterne på at finde et andet system, hvor tilgangen er lidt mere professionel/imødekommende/fleksibel overfor kundernes behov.
Vil du vide, hvem det er?
Hej Erik :)

Jeg tager overfor Andreas i dialogen her.
Først og fremmest, så vil jeg sige, at jeg er ked af, at du har den opfattelse af e-conomic, som du har.

Jeg erkender, at vi ikke har mangler i vores program, og det kommer nok vi aldrig helt af med. Vi kan ALTID blive bedre, og vi bliver også hele tiden bedre. Jeg er klar over vi ikke kan opfylde alle behov på en gang, og vi derfor må prioritere i, hvilken rækkefølge vi skal udvikle på vores program. Derfor kan det være, at dine forslag desværre er blevet nedprioriteret i den sammenhængen.


Jeg er stadig meget interesseret i at høre, hvad du mener vi kan gøre. Jeg er klar over, at du har været meget aktiv herinde på vores forum, og det skal du have tak for. Det er min drøm, at vi får flere som dig, der kommer med inputs og hjælper andre kunder med ideer og tanker.

I forhold til, hvilket program du vælger over e-conomic, så er det ikke så vigtigt for mig. Du skal vælge den løsning, som passer bedst til dig.
Det der derimod interesserer mig er, hvad vi her i e-conomic kan gøre anderledes for at optimere din og alle andres kunders oplevelse af vores program. Derfor vil jeg hellere høre, hvad andre gør bedre end os, fremfor hvem det er.
I gennem de forbedringer og tilpasninger vi laver, så håber jeg selvfølgelig, at e-conomic er det bedste match for dig.

De bedste hilsner
Jesper Mieritz